Re: Zīmola pozicionēšana un guerrilla

Nedaudz turpinot iepriekšējo ierakstu par zīmoliem (ala brendiem).

Zīmola pozicionēšana

`rolandinsh` GA

Izskatās, Krišjāņa Papiņa (parbrendu.lv) “Decembra 2007/janvāra 2008 BIZNESA PSIHOLOĢIJAi” sniegtā intervija būs devusi kādu augli uzņēmēju prātos. Priecē! Jau vairāki cilvēki ir sazinājušies saistībā ar šo interviju, meklējot “kādu kurš varētu iepozicionēt ideju“. Protams, ir arī negatīvā puse – daži nav sapratuši, teiktā jēgu un vēlas VISAS lietas darīt burtiski un tūlīt. Dooh! Bet laikam ne jau visiem var iestāstīt, ka šādi procesi (brenda / zīmola pozicionēšana) nenotiek ātri un ka tam ir nepieciešams laiks. Var taču pats izrēķināt, cik daudz laika nepieciešams, lai veiktu, piemēram, pētījumu. Man jau sāk likties, ka izpratne par zīmola pozicionēšanu joprojām ir līdzīgi kā ar sabiedriskajām attiecībām.

Otra lieta, kas man izbrīna, tika pieminēta arī BarCamp Inkubatora sakarā, ka cilvēki ne visai vēlas dalīties ar idejām, baidoties, ka tās nozags un realizēs. Latvijā, domāju, tas vairāk novērojams starp interneta projektiem, bet izrādās, tas ir ārpus interneta rāmjiem. Cilvēku prātos, kur tā pozicionēšana arī notiek. Tad nu rodas jautājums, kā tāds cilvēks/uzņēmums (turpmāk klients) atradīs sabiedrotos vai atbalstu, ja nevēlas atklāt pat ideju. Un kā man, kā iespējamajam atbalstītājam, lai rodas pārliecība, ka no manis arī turpmāk neko neslēps, ja jau tagad jāvelk informācija kā ar stangām ārā. M? Normāla prakse taču būtu, ja pirms idejas izpaušanas, noslēdz kaut kādu tur papīru, kurā tās lietas tad tiek atrunātas. Un pareizi jau K.Papiņš teica, ka ir daļa klientu vēlas būt visur, bet, piemēram, konkrētu līmeni vai, precīzāk, pozīciju, nosaukt nespēj. Kā lai pozicionē, ja nav tās pozīcijas? Gadās arī, ka mērķi ir izplūduši.
Pozicionēšanai vajag pozīciju! Lai sasniegtu mērķi, jāzina (vismaz) tā atrašanās. :)

Guerrilla?

Man to patiktu salīdzināt ar stopēšanu (guerrilla marketing jeb partizānu mārketings biznesā). Mērķis, piemēram, Itālija. Veidi, kā tur nokļūt, ir ļoti daudzi. Dārgākais ir nopirkt lidmašīnas biļeti un dažās stundās (?) būt mērķī -> iztērēt daudz naudas reklāmās. Ja ir paredzēts tik daudz naudas tērēt, kādēļ nepieciešamas stopēt? Tad nu tas stopēšanas process ir tā testēšana, jo katru pārvietošanās līdzekli tur nenostopēsi tieši tāpat kā iepriekšējos… Salīdzinoši biznesā, arī katram potenciālajam klientam vajadzētu izmantot atbilstošus līdzekļus, lai viņš kļūtu par klientu. Ko es ar to vēlējos parādīt? Kurš no diviem uzņēmumiem būs pieredzes bagātāks kļuvis, sasniedzot mērķi un cik kurš būs vairāk ietaupījis, virzoties uz mērķi. (Ja kas, no Rīgas līdz Romai var aizstopēt arī 48h laikā, tiem, kas nezina). Par naudu var nopirkt pakalpojumus.

Līdzīgi ir ar produktu (arī zīmola) virzīšanu. Var ātri apdullināt un iežmiegt rokā vizītkarti vai (ie)pārdot kādu nieciņu-sūdiņu… Un kā būtu jājūtas pēc atžirgšanas – “apmānītam un apzagtam”, bet ar vizītkarti rokā, lai atceries, kur vairāk neiet :P

Hmm… ierakstā baigi daudz jautājumu sanāca… Ne? :)

Only 1 response to Re: Zīmola pozicionēšana un guerrilla

» Latvijas Sabiedrisko attiecību studentu asociācija (LaSASA): ReLoaded | `rolandinsh` Blog

#1164

[...] jaunumus savā e-pastā. Lai arī izskatās, ka raksts sanācis tāds kritisks, ļoti ceru, ka domas manīšu, līdzīgi kā par ParBrendu.lv, kurš laiku pa laikam ir [...]

Izsakies arī Tu

 
%d bloggers like this: