Pārvietošos ar savu velosipēdu. Izmaksas un drošība.

Ir pagājuši gandrīz divi gadi, kopš pēdējo reizi braucu ar savu velosipēdu. Pirmkārt bija nepieciešams remonts un tuning, otrkārt nebija piemērota apģērba, lai kaut kur dotos. Lai arī apģērba nav joprojām piemērota, tomēr apskatoties pēc diviem gadiem spogulī uz savu vēderiņu, secināju, ka ir pēdējais laiks sāk nodarboties ar sportu, kamēr neesmu izplūdis pavisam.

Un galu galā, tas ir arī zaļāk un ekonomiski izdevīgāk.

Giant Boulder 4130 Mountain Bike. Kalnu velosipēds GIANT Boulder 4130

Attālumu aprēķināšana un velo maršruti

Nedaudz parēķinot ar Google Maps, secināju, ka no Upeslejām līdz Ķengaragam ir tikai 13.km ko braukt. Ja agrāk, tas aizņemtu kādas 15-20 minūtes, tad šodien ir doma pārbaudīt, cik ilgā laikā varēšu nobraukt tagad, pēc divu gadu pārtraukuma. Pieļauju domu, ka no Salu tilta (kur mans velosipēds šobrīd atrodas remontā) līdz Upeslejām varētu aizbraukt pa (cerams) stundu. Tiesa, varu iedomāties cik noguris ceļojuma laikā būšu rīt un parīt Stokholmā.

Izmaksas braucot ar velosipēdu

Šobrīd braukājot ar autobusiem, ikdienu tas izmaksā 2Ls, maksimālās izmaksas, ja brauc ar mikroautobusu no Pļavniekiem un Ķengaragu, izmantojot e-talonu – lētāk. Velosipēda vienīgās izmaksas ir ritošo daļu maiņa un bremžu maiņa. Gumijas bremzēm, pie aktīvas braukāšanas apmēram vienu reizi mēnesī, bet dubļainā un slapjā laikā reizi 1-3 dienās. Izmaksas: 1 bremžu klucītis 0,50-1.50Ls. Ar diska bremzēm izmaksas līdzīgas, vienīgi mainīt var retāk, iespējams nedaudz sanāk ietaupīt naudu, bet noteikti laiku. Es esmu izšķirties par otro variantu, uzliekot velosipēdam diska bremzes. Vienīgi līdz ar to palielinās iespējas, ka kādam varētu iepatikties spīdīgie diski. Līdz ar to nedaudz palielinās risks, ka velosipēds tiek nozagts.

Velosipēda drošība

Kā jau minēju, ja velosipēds ir spīdīgs un tīrs, palielinās iespēja, ka tas tiks nozagts. Šī iemesla dēļ es savu velosipēdu tikai notīru, bet “ģenerālo tīrīšanu” veicu reizi divos mēnešos, kas ir jāiztīra arī ķēde, zobrati, pārslēdzēji un bremzes un to šļauciņas. Katrā ziņā esmu novērojis sakarību starp tīrību, grabēšanu un nozagšanas risku. Tādēļ jau laicīgi tika iegādāta riktīga ķēde un atslēga.

Attēlā redzamā nav parastā “govs ķēde“, jo tie ir viegli pat ar knīpstangām var pārkniebt. Ir notestēts, kad strādāju kā kurjers. Par smieklīgajam un krāsainajām trosītēm vispār var aizmirst, jo tās pat ar roku var pārraut (arī notestēts). Tādēļ, strādājot kā kurjeram, tika izsniegtas/piedāvātas riktīgās ķēdes ar Abloy tērauda piekaramajām slēdzenēm. Ja kas, tad šāda ķēde ir arī labs pašaizsardzības līdzeklis, ko jau nācies izmantot, “papliķējot” uzstājīgajiem jauniešiem pa muguru, kad vēlējās “aizņemties un pabraukāt” ar manu velosipēdu. Labākais ķēdes garums ir 1-1,5 metri, lai var aptīt par ap lielākām kolonnām. Vislabāk pieslēgt velosipēdu ar divām ķēdēm, gan rāmi, gar riteņus (ja tas nav iespējams ar vienu ķēdi, garuma dēļ).  Lai arī tas izskatās muļķīgi, tomēr vēl muļķīgāk būtu palikt bez velosipēda.

Zināšanai: jāpieķēdē pie nekustināma objekta: staba vai apmales.

Pa pilsētu ar velosipēdu ir ātrāk

Agrāk ļoti bieži braukāju ar velosipēdu, jo tādā veidā varēja ātrāk nokļūt no viena punkta līdz otram. Vienīgā problēma vienmēr bija velosipēda novietošana un velostatīvi / velosipēdu novietnes kā tādas, jo to nebija daudz.

Katrā ziņā maršruts  Pļavnieki – Vecrīga tika pieveikts 15 minūtēs, par īpaši neiespringstot uz mīšanos, ļoti steidzamos gadījumos varēja nokļūt arī pa 7-10 minūtēm, bet tad jau ar slapju muguru :(. Savukārt tas par maršruts ar sabiedrisko transportu tika veikts 30-45 minūtes, atkarīgs no sastrēgumiem.

Dzīvojot Upeslejās, ātrums gan nav noteicošais, drīzāk ērtāks veids, lai nokļūtu uz blakusesošajām peldvietām (Mazo Juglu un karjeriem) un atpūtas vietām. Ar autobusu tur nokļūt nevar.

Noslēgumā…

Katrā ziņā, rakstīju uz to, ko zināju līdz 2006. gadam. Iespējams kāds veloaktīvists mani varētu palabot?! Iespējams tendences drošībā ir mainījušās…

Foto publicēju, ja nu man tomēr nākas kaut kur meklēt savu velosipēdu GIANT Boulder: riktīgi smags, bet stabils.

PS. Braucot ar velosipēdu ir ļoti ieteicama ķivere un atstarotāji!!!


SVILPEs ieteiktās bremzes:
Promax 197NC BMX V-Type Brake Set Rear, 95mm Arms Black/Red

 

Jau 10 atsauksmes par Pārvietošos ar savu velosipēdu. Izmaksas un drošība.

rolandinsh

#1510

re kur vēl interesants pasākums kulturālajiem velobraucējiem "Kulturālā masa" http://aiz.miga.lv/2009/06/12/sodien-kulturala-ma

rolandinsh

#1511

re kur vēl interesants pasākums kulturālajiem velobraucējiem "Kulturālā masa" http://aiz.miga.lv/2009/06/12/sodien-kulturala-ma

rolandinsh

#1512

re kur vēl interesants pasākums kulturālajiem velobraucējiem "Kulturālā masa" http://aiz.miga.lv/2009/06/12/sodien-kulturala-ma

rolandinsh

#1513

re kur vēl interesants pasākums kulturālajiem velobraucējiem "Kulturālā masa" http://aiz.miga.lv/2009/06/12/sodien-kulturala-ma

peecha

#1514

"Gumijas bremzēm, pie aktīvas braukāšanas apmēram vienu reizi mēnesī, bet dubļainā un slapjā laikā reizi 1-3 dienās"

nuuu gan tu pārspīlē :)

rolandinsh

#1515

nē, jo man pašam tā bija, kad strādāju par kurjeru. Tad lietainā laikā + braukājot pa smiltīm un dubļiem bremzes dienas beigās bija neizmatojamas, tikai "ar kājas palīdzību". Katrā ziņā rudenī un ziemā bremzes tikai mainīta ļoti bieži. Beigās tikai tad "kad nav citu iespēju apstāties".
Vieglāk bija ātrāk pabraukt uz priekšu nevis bremzēt!

SVILPE

#1517

"Gumijas bremzēm, pie aktīvas braukāšanas apmēram vienu reizi mēnesī, bet dubļainā un slapjā laikā reizi 1-3 dienās"

Ja mauc ar ūber mīkstām gumijām, tad jā. Bet ja uzliek labas kvalitātes platās kolodkas, var ripināt n-tos mēnešus ar kurjera slodzi.
Ar tādām es gadus trīs-četrus braukāju (dabīgi, pieregulējot, utt.) ik pārdienas ziemā vasarā un nebija vajadzība mainīt:
http://astore.amazon.com/kurjers-20/detail/B000A1JFC8
Nemaz nerunājot par hidrauliskajām diska bremzēm, kuras kalpo un darbojas vēl elegantāk.

Diska bremzes ar trosīti ir pat sūdīgākas par neesošām bremzēm un kāju.

`rolandinsh`

#1516

Cilvēki ir sākuši vairāk braukāt ar velosipēdiem, tādēļ mans velo līdz pirmdienas paliks pie tehniķa. Skatos, ka arī remontējamo dzelžu bija daudz vairāk kā agrāk.
Vai cilvēki būtu sākuši vairāk braukts ar velosipēdiem?!

Gatis

#1518

Rolandiņam taisnība…
viss atkariigs no pasha cilvēka, vienam tie bremžū kluči tur mēnesi citam gadu :)

atiecīgi par pārējām dalām arī :D

Pirmais izbrauciens un domās par velo orientēšanos (MTB-O) | Rolands Umbrovskis. Blogs | kultūra un aktivitātes, mārketings, nodarbinātība un izglītība

#1519

[...] arī par iepriekšējo rakstu par pārvietošanos ar savu velosipēdu, velodrošību un izmaksām, saņēmu daudz kritikas, ka dati esot pārspīlēti. Tad nu nelieli paskaidrojumi par to ka dati [...]

Izsakies arī Tu