Nopirkšu Tavu automašīnu!

Kā jau rakstīju iepriekš, tad esmu ieguvis autovadītāja tiesības, kas loģiski noved pie nākamā soļa – automašīnas izvēles un iegādes. Tikko veltīju pusi dienas, lai caurskatītu SS.LV uz ZIP.LV, lai iepazītos ar cenām un automašīnu markām. Secinājums – nepirkt Āzijas mašīnas (ko man teica arī autovadītāji).

Zināšanai:

Kādu automašīnu izvēlēties?

Ja godīgi, tad vēl līdz šim brīdim īsti nezinu. Jau kopš seniem laikiem man ir patikušās kompaktās mašīnītes un visādi mazauto – Porshe 911, Volkswagen Golf, dažādi kabrioleti. Tā kā Mārtiņš pēdējo rakstu MAZAUTO.LV ir pievienojis februārī, tad vairāk par šo kompaktauto jomu neko nezinu. Ņemot vērā, ka tiesības iedomāju likt pēc tam, kad mani Deniss izvizināja ar savu BMW Z3, tad kopš tā laika un BMW skatos citādāk, ne tikai kā “atsaldēto” mašīnām :).

Volkswagen Golf

Ja mani atmiņa neviļ, tad tieši ar VW Golf braukāju pie instruktora autoskolā. šī ir mašīna, kas man iekritusi acīs jau kopš skolas laikiem. Nezinu pat kādēļ, jo neka īpaša viņā nav, bet patīk. šobrīd šķirstot sludinājumus esmu nonācis pie tā, ka iespējams varētu iegādāties trešo golfiņu (VW Golf 3). Pirms kāda laika staigājot pa Upeslejām, atklājās, ka tieši VW Golf dažādās versijas te ir sastopamas vairumā. :loti liela iespēja nopirkt tieši šo mašīnu, kā savu pirmo. Līdz ar to var teikt, ka man jau kopš skolas laikiem ir paticis tieši Volkswagen.

Peugeot 206 vai 306

Peugeot 206 (foto: orsorama, flickr)
Peugeot 206 (foto: orsorama, flickr)

Patīk izskats. Ar to ir pateikts daudz. Gluži kā meitenei, galvenais lai labi izskatās. Esot ekonomiska (tas, kurš ar benzīna 1.4l motoru). šis joprojām netiek atmests kā variants, lai gan iet ārpus 500-600Ls robežai. Diemžēl šajā mašīnā neesmu braucis vēl un varbūt man nemaz nepatiks.

Volkswagen Polo

Patīk izskats un ir VW ražojums. Bija iespēja izbraukāties, kad šogad ciemojos Dānijā. līdzīgi kā golfiņš, likās ērts un piemērots. Lai arī izskatās maziņš, ir pietiekami plašs. Mums 3 “lielajiem”, mazajam brālim uz mazam bērniņa bija pietiekami daudz vietas.

BMW un kabrioleti

BMW Z3

Pabraukājot ar dažiem BMW, piemēram, jau pieminēto Z3, var just, kādēļ jauni cilvēki vai tie kuri ir jauni sirdī to izvēlas – spēks. Z3 visticamāk nepirkšu pēc diviem vai vairāk gadiem. Šaubu nav – BMW Z3 ir smuks.

Vienīgā problēma ar to spēku ir tāda, ka mans mērķis pilnīgi noteikti nav nēsāties pa ielām un ceļiem – lasi ātri braukt. Vismaz pirmajai mašīnai šāda uzdevuma nav. Un tomēr, kā otrā automašīna pilnīgi mierīgi varētu būt kāds BMW vai cits sportiski jaudīgs agregāts.

Kabrioleti man liekas galīgi “nepiemēroti”. Tikai divas vietas, toties izskatās labi :P. Starp citu: vismaz Z3 ir ļoti pieejamās cenās :).

Autmašīnas budžets

Sākotnēji atvēlētais budžets mašīnai bija stipri lielāks kāds tas ir tagad. Parunājot ar apkārt esošajiem šoferiem un citiem, man ieteica budžetu samazināt līdz 300-400Ls. Tā kā par šādu naudu man neliekas nekas jēdzīgs atrodams – vismaz nesarūsējusi mašīna – tad atļāvos summu paaugstināt līdz 500-600Ls. Līdz ar to sašaurinās mašīnu modeļi un to kvalitatīvie radītāji.

Kāda mašīna nepieciešama?

Te īstenībā var uzskaitīt daudz un dikti, bet to visticamāk atlikšu, kad meklēšu otru mašīnu. Šis ir pagaidu variants, kamēr “iemācīšos braukt” un būšu ārpus apzīmējuma “jaunais autovadītājs”. Tātad (random saraksts):

  1. hečbeks (var arī sedanu vai kupeju, bet pilnīgs nē universālim),
  2. ekonomiska,
  3. droša,
  4. ar tehnisko apskati,
  5. detaļām un apkopei ir jābūt arī ekonomiskai (lasi: detaļas pa 10Ls spainī),
  6. mašīnai man ir jāpatīk vizuāli – ārēji un iekšēji,
  7. un galvenais ejošai :)
  8. [papildināts] paredzētā iegāde: augusts-novembris,
  9. [papildināts] lai var iesēdināt ne tikai blakussēdētāju, bet arī vēl 2 cilvēkus;

Laikam uzskaitīju galvenos punktus.

Ir ieteikumi manai pirmajai automašīnai?

[PAPILDINĀTS 18:51] Tā. Izskatās, ka lasītājiem ir ķērusies pie sirds cenas būšana, nevis paša auto izvēle. Tādēļ pārfrāzēšu jautājumu citādāk:

Iesaki mašīnas marku un modeli un kāds cenu diapazons ir piemērots pirmajai mašīnai?!

Jau 39 atsauksmes par Nopirkšu Tavu automašīnu!

Endijs Lisovskis

#3349

Es laikam esmu atpalicis no auto cenu tendencēm. Bet par 500-600Ls gribēt: ekonomisku, drošu, ar tehnisko apskati, lēti uzturamu… Nu nez. Vai tik nesanāk kā ar web lapām: lēti, kvalitatīvi, ātri – izvēlies 2, bet visus 3 dabūt nevari.
Varbūt kļūdos.

Rolands Umbrovskis

#3350

Tādēļ jau sākotnēji bija paredzēta lielāka summa. Bet jā, tieši šādu frāzi izteicu pats, kad man pateica par cenām. Tomēr sākot ar 450Ls jau ir pat interesanti piedāvājumi SS.LV. Ir jāsaprot, ka šo mašīnu ir paredzēts lietot 2-3. gadus tikai. (nekas nav tik pastāvīgs, kā pagaidu variants :P )

deni2s

#3351

Mana auto nr. zīmi vari droši nepludināt – nekaunos no sava auto un slēpt man tur arī nav ko ;)

Rolands Umbrovskis

#3352

:D Mazums…

Ingus

#3353

Mans pirmais auto bija Mazda 323F, 1992. gada modelis. Liekas, ka atbilda visām tavām prasībām. Vienīgi īsti nesaprotu, ko tu domā ar drošu mašīnu. Taisies likt kādam purnā un gribi izdzīvot?

Nedaudz iesmēju par “kategorisku nē universālim”. Pats vizinos ar universāli un tā manuprāt ir ļoti loģiska izvēle cilvēkiem ar ģimeni.

`rolandinsh`

#3364

man ģimene pagaidām vēl nav tik liela, bet divvietīga ir par mazu. Universālis vienkārši nepatīk pēc izskata :)
Drošība. Teorētiski. Jo nav jau man kādam jāieskrien, uz ielām ir daudz trako, kuri var ieskriet manam autiņam.

H (85.254.187.92)

#3356

Summa, ko esi gatavs iztērēt auto iegādei ar kuru taisies pārvietoties 2-3 gadus ir smieklīga.

Savu pirmo auto arī meklēju mazu (bija hečbeks), lai aprastu ar brauktprasmi, lai nebūtu žēl apskādēt un utt. Bet ar auto aprast un pierast pie tā var ātri…

Nevar nopirkt labu auto par tādu cenu, vai nu pēc ko vecu, bet labā stāvoklī vai sanāks kas jaunāks, bet nojāts….

Iesaku izvēlēties dīzeli, kaut ko no VW,Audi,BMW…

Rolands Umbrovskis

#3359

Nu tā… izskatās, ka cilvēki ir ieciklējušies uz cenu, nevis uz to, kādu vajadzētu pirmo mašīnu :)

Jānis

#3365

Savu pirmo auto pirms 8 gadiem nopirku par 300 ls. Tas bija 2 gadus jaunāks par mani un sadalījās pirmreizinātājos precīzi pēc gada. Par tevis norādīto summu var nopirkt auto, bet vēlams, lai komplektā ar to nāk mehāniķis visiem dzīves gadījumiem. Un esi reālists, ja tev viņš izvilks 2 gadus, tie ir absolūtie griesti. Ieteiktu rēķināties ar 1 gadu un būt morāli gatavam to pēc gada par ļoti lētu naudu pārdot, un būsi laimīgs, ka tiki vaļā.
Starp citu šeit pieminētā MAZDA 323F 1990-1992 gada ir ļoti laba izvēle šajā cenu apmlitūdā

Endijs Lisovskis

#3366

Kā tad uz cenu neieciklēsies. Tu gribi maksāt 2x vairāk par to cik par auto var dabūt viņu nododot metāllūžņos. Par tādu summu nevar dabūt drošu, ekonomisku autiņu ar kuru braukt divus gadus nedomājot par apskatēm utt. Labākajā gadījumā dabūsi auto ar kuru nobraukt vienu vasaru un tad liksi viņā iekšā naudu. Ja tas būtu tik vienkārši, ka par 500Ls var ņemt un braukt bez bēdas, tad kāda Xa pēc lai kāds pirktu dārgākas mašīnas. Rēķinies, ka šajā cenu kategorijā iet mašīnas pirms nonāk metāllūžņos. Es pats savu pirmo pārdevu par 450Ls, bet viņa bija uz izjukšanas robežas. Apskati vairs ar viņu neviens neizietu bez pamatīgām investīcijām un katra naudas ielikšana ir sāpīgs moments. 

Lai nu kā – ieteikt neko nevaru. Pašam pirmais auto bija Audi 80. Uzskatīju, ka bija gan glīts, gan visādi citādi foršs. Tas cik ekonomisks un drošs ir cits jautājums. Nebija ne gaisa spilvenu, ne kādu elektronisko labumu. 

Reinis

#3367

Cena ir ļoti normāla, man pašam no maniem 8 auto tikai viens ir bijis virs šīs cenas, un, starp citu, tas bija vissliktākajā stāvoklī. Tiesa gan – pirkt auto par šādu cenu var tad, ja pašam ir izpratne par auto uzbūvi un vismaz kaut kāda prasme un vēlēšanās to remontēt pašam.

Šajā cenā es laikam meklētu relatīvi labā stāvoklī esošu otro golfu ar turbodīzeli. Ļoti lētas un plaši pieejamas centas, un tas auto ir vienkāršs tāpēc remontējas viegli un lēti. Ja golfs ir pārāk vienkāršs un gribas kaut ko klasi augstāku, var paskatīties uz visādiem Fordiem (Mondeo utt.), vēl var apskatīties uz Volvo 440/460.

Neiesaku franču auto un nekādas mazdas utt. Remonta izmaksu un daļu cenu dēļ. Kāds no šiem Mazdu faniem ir kādreiz viņai skrūvējis kaut ko piekarē? :D

Galvenais, pērkot auto par šādu budžetu, ir atcerēties, ka svarīgi ir nopirkt nevis jaunu gadu un krutu modeli, bet gan auto pēc iespējas labākā stāvoklī. Un tas, īpaši šajā cenu kategorijā, bieži vien nav viens un tas pats. Un vēl paņem līdzi kādu, kurš kaut ko saprot, lai palīdz kārtīgi visu iztestēt. Tāpat, iespējams, ir labāk paņemt kaut ko ne par visu budžetu un daļu no tā ieguldīt kādas kaites novēršanā vai atstāt rezervē.

Budžets ap 0,5 – 1KLs ir ļoti ok pirmajam auto, īpaši jau uz tik īsu laiku.

Martins

#3368

Pirmajam auto budžets pilnīgi pietiekams.
Paskaties tajā pašā ss.lv, lai izvēlētais auto nav vislētākais no piedāvājuma, bet kaut kur pa vidu. Neiekrīti arī uz vizuālo izskatu.
Dīzeli pa tādu naudu nepērc.
Nepērc auto, kuri tajā pašā ss.lv ir tikai kādi 20 gabali, piemēram, vw Corrado, vw Lupo un tml. Ņem populāru modeli. Citādi grūtības ar detaļām, servisiem, kas to auto pārzina, ar pārdošanu.

Konkrēti Tevis pieminētais 3.golf ir no rūsējošajiem auto. Aprūsējušu neņem.
Minētais Peugeot neietilps tavā samazinātajā budžetā, kuru es atbalstu kā priekš pirmā auto.
Polo zem 1K Ls labāk nē.
Kabrio risks. Pārsvarā vecie pabijuši jauniešu sasvīdušajās ķepiņās, attiecīgi problēmas vien noķersi.

Kad esi sašaurinājies lidz vienam – diviem modeļiem, piereģistrējies attiecīgajā entuziastu kluba forumā un izlasi visu krustām šķērsām. Spama jūrā pamanīsi arī kaut ko noderīgu.

Ņem tikai ar TA vismaz uz pusgadu.

Ja auto tiek ņemts lēts, būtisku cenas daļu nosaka tik it kā triviālas lietas kā bremžu disku nodilums, riepu nodilums (ziemas riepu esamība uz citiem diskiem) un jau pieminētā TA un nodoklis vai nomaksāts par visu gadu.

P~arlasi tajā pašā mazauto.lv 5 rakstu sēriju par lietoto auto pirkšanu – es tur apkopoju padomus gan no LV, gan RUS gan ENG lapām.

Es pats pa to naudu ņemtu vai nu kaut ko no VW vai Audi – miljons argumentu par. VW sanāks ar mazākiem dzinējiem = ekonomiskāks. Audi sanāks Audi 80 B3 modelis ar 1.8 dzinēju.

MAzauto nav miris, šobrīd esmu vienā ļoti apjomīgā lietā iesaistījies, bet galvā sakrājušies jau vairāki raksti, nedaudz koncepts tur jāmaina.

Lai veicas! :)

Reinis

#3369

Kopumā piekrītu ar diviem BET:

“Dīzeli pa tādu naudu nepērc.”
Kāpēc? Ok, varbūt kaut kādu retu dīzeli ar elektronisku vadību pirkt nevajag, bet jebkādu VAG D vai TD, ja viņš normāli darbojas, var ņemt. Nekas tur nenotiks. Un, pat ja notiks, tad jauns motors tur maksā 100Ls, sūknis 20Ls utt., nu tās cenas ir smieklīgas. Galvenais lai labi lec un iet. Tie motori ir labi, primitīvi un izturīgi. Ja ir galīga paranoja, tad var pie pirkšanas izmērīt kompresiju.

“Kabrio risks. Pārsvarā vecie pabijuši jauniešu sasvīdušajās ķepiņās, attiecīgi problēmas vien noķersi.”
Daļēji tā ir, tāpēc uzmanīgi jāskatās, bet kabrioletu noteikti ir vērts apskatīt. Tas braukšanas prieks, ko sniedz kabriolets, ir nenovērtējams un ja auto nevajag tikai kā dzelzi, lai nokļūtu no punkta A uz punktu B, tad noteikti nevajag šādu izvēli norakstīt. Kabrio pluss ir tāds, ka lielākoties tas cilvēkiem ir bijis otrais vai vasaras auto, līdz ar to parasti maz redzējis sāli, mazāk braucis un tā. Lietotam kabrioletam noteikti jāskatās, lai kārtībā būtu jumta mehānismi. Pašu jumtu var pāršūt, ar to problēmu nav, bet mehānisma daļas atrast var būt grūti / dārgi.

BET ļoti piekrītu šiem:

“Konkrēti Tevis pieminētais 3.golf ir no rūsējošajiem auto.”
Jāāāāā! Labāk noteikti sakarīgs Mk2, nekā jaunāks, bet norūsējušāks Mk3.

“piereģistrējies attiecīgajā entuziastu kluba forumā”
Ar šo patiesībā ir jāsāk. Vecam auto atbalsts un sakarīga kluba esamība ir ļoti būtiska. Īpaši jau tad, kad kaut kas salūzīs un tev būs jāmeklē risinājums, daļas vai draudzīgs serviss. Šī te kluba faktora dēļ atkrīt franču auto, jo tiem mums te normāla kluba nav. Turklāt, ja neesi sēne, sakarīgs klubs nozīmē jaunus draugus un lieliskus burziņus. :) Tā kā pie mums mk1.lv un citos klubos, kur auto nav tikai dzelis, bet dzīvesveids.

Martins

#3370

Atbildēšu uz “Ok, varbūt kaut kādu retu dīzeli ar elektronisku vadību pirkt nevajag,
bet jebkādu VAG D vai TD, ja viņš normāli darbojas, var ņemt.”

Tajā cenu kategorijā nekas elektronisks nemaz nesanāk.
VAG dīzeļi pa to cenu jau tīs virsū otro miljonu km.

Cenas citam motoram un sūknim nezinu, kur Tu esi rāvis, es zinu pavisam citas, daudz nedraudzīgākas… :)

Reinis

#3374

Nu es pats pirmītim mainīju motoru pirms trim mēnešiem, 70Ls par motoru, viena nakts darba un daži aliņi. ;) Sūkņi mums klubā arī kaut kur pa 20 – 30Ls iet. Mk2 tur no Mk1 parastajiem dīzeļiem nekas baigi neatšķiras.

`rolandinsh`

#3371

Teiksim tā: Peugeot 206 mānā sākotnējā budžetā iekļāvās pat ļoti labi :)

Uldis Bērziņš

#3372

Ja patīk VW, tad iesaku paskatīties Škodas virzienā.
Pašam otra mašīna ģimenē ir Škoda fabia, pilsētā lieliska, uz šosejas ne tik ļoti. Man gan ar ļooooti minimālu motoru – 1.2l.

Reinis

#3373

Skaidrs. Ja toreiz un par 2KEur tur varbūt nekas īpašs jādara nebija, tad tagad un par 400Ls visticamāk, ka būs, tāpēc arī par to ieminējos,

Reinis

#3375

Vecu škodu var pirkt tad, ja tiešām vajag dzelzi, ar ko pārvietoties un viss. Absolūti nestilīgs un mietpilsonisks auto.

Vitālijs Sikuriņecs

#3376

Tagad CSDD mājaslapā var noteikt nodokļa lielumu un apskatīt apskates atskaiti pēc auto reģistrācijas nummura. Tapēc viegli sazīmēt čali, kurš melo par ideālo tehnisko stāvokli.

Reinis

#3377

Apskates statistika nav nekāds universālais risinājums. Var bieži gadīties tā, ka labāk paņemt auto, kuram uz apskati ir daudz kas saremontēts un sataisīts, nekā tādu, kurš apskati ir izgājis maz ko darot, taču nākamgad gan viss bruks par nopietno. Turklāt Latvijā apskates rezultātiem bieži vien ar auto patieso stāvokli ir visai attāls sakars. Ir gana daudz lietu, kuras apskatē vienkārši nepārbauda vai nevar pārbaudīt, tāpat arī gana daudz ko tie inspektori palaiž garām.

Un to es zinu, jo uz apskati ar dažādām sekmēm esmu dzinis tādus brīnumus, kādos te viena daļa glamūrīgo ofisa žurku pat baidītos iekšā kāpt.

Sandis Krutovs

#3378

īstenībā, ir saprotami, ka tu mērķē savu budžetu līdz 600 latiem. kā jaunais vadītājs varēsi nebaidīties apskādēt to auto un mazliet arī patrakot, kā tas nepieredzējušam vadītājam pieklājas.

tikai droša, ekonomiska un četrvietīga tev nesanāks tādā summā (viss subjektīvi, varbūt pirmais golfs ir tavs sapņu bembis). oktobris-novembris mēdz būt slapji mēneši, tā ka tu pats laikam arī apzinies, ka auto ritošā daļa būs apskatāma caur dubļiem un gaisma apskatei arī var nebūt pietiekama. ja reiz meklē ar TA, tad labāk tādu auto, kas TA ir izgājis max 2 mēnešus pirms tava pirkuma – būs mazāk izdevumi remontējot un nebūs jāmaksā nodokļi vismaz vēl 10 mēnešus.

ekonomiska – tātad līdz 1.4 dzinēja tilpums? bmw noteikti nepieder šai kategorijai un gatavojies, ka tu ātri braukt nevarēsi! 1.2-1.4 litru dzinēji ar ~120 zirgspēkiem sākas no ~4k ;) 
droša – fail, kura 20 gadus veca automašīna ir droša. rāmis jau sen sācis ļodzīties, auto savā mūžā piedzīvojis pietiekami bedru un, tfu tfu tfu, kūleņu, lai tikai radītu ilūziju par izturību.
lētas rezerves daļas – vispār ir labs jautājums, vai izdevīgāk ir nopirkt 3 reizes pa 10ls/spainī detaļas gada laikā vai ielikt jaunu pa 50 latiem (abos gadījumos nerēķinot darbu).
jāizskatās – bmw z3, polo, 206 tev nesanāks pēc cenām. sāc skatīties uz ~90. gada laidiena auto ;)

`rolandinsh`

#3379

izskatās, ka rakstu neesi lasījis un komentārus arī :(

Sandis Krutovs

#3388

Ha. Biju lasījis un komentārus arī. Varbūt tu nesaprati manu domu:

1) tā visi jaunie vadītāji saka, ieskaitot arī kādreiz mani ;)
2) nesapratu tava tātad domu
3) rakstā minēts bmw z3 kā viens no salīdzinājuma variantiem – nopratu, ka uz bembja pusi vēlies ;)

lai nu kā – es tavā vietā auto nepirkšu un vēlu izdevīgi iegādāt braucamrīku :)

Zigmaars

#3380

par tevis nosaukto cenu var nopirkt tīri normālu lietotu skūteri vai ļoti labu velosipēdu. ja negribas uz ceļa palikt un kautrēties no paziņām, labāk paņemt pieklājīgu 3-5 gadus vecu mazauto (piemēram, yari, 4to golfu, u.tml.). tas atmaksāsies, jo ietaupīsi remontos, varēsi komfortablāk un daudz ilgāk braukt un pats labāk jutīsies. pa 2000-3000 eur tādu noteikti var dabūt. rumbula jāapiet ar liiiieeeeelu līkumu. ss.lv ir jāskatās pastāvīgi, labākie auto aiziet dažu stundu laikā. un ja ir izvēle starp vecāku, bet krutāku vai jaunāku un vienkāršāku, tad noteikti labāk jaunāku ņemt. var tā ielidot ka maz neliksies.

un es pēc savas pieredzes pilnīgi piekrītu citiem komentētājiem, ka neskatoties uz to, kā vecais auto ir braukts un kāds viņš būs tajā brīdī kad iesi skatīties (izlaižam nedaudz gaisa no riepām lai piekare liekas mīkstāka, nomazgājam motoru.tml.), KATRAM auto pienāk tāds brīdis, kad sāk birt viss pēc kārtas – elektronika, kārba, sajūgs u.tml. tas ir neizbēgami un pērkot vecu auto tas pat nav risks, bet 99% varbūtība ka tā notiks. ar savu pirmo student auto arī visam tam gāju cauri – regulāra izpūtēja un sliekšņu metināšana, mūžīgi graboša piekare u.tml.

Reinis

#3393

No paziņām drīzāk ir jākaunas, ja brauc ar tevis pieminēto Yaris vai citu tāda paša tipa šķībacaino širpotreba produktu, kurš ir domāts braukšanai operatīvā līzinga laikā un izmešanai pēc tam.

Kā var vajadzēt “regulāri metināt sliekšņus”? Vienreiz normāli sametini un tur ir miers uz vairākiem gadiem. Ja nemāk metināt, nu tad neko. Bet nu jā, lai nopirktu sakarīgu un vecu auto, ir tomēr kaut kas jāsajēdz. Visiem tas nav lemts.

deni2s

#3381

Varbūt ko tādu? http://www.ss.lv/msg/lv/transport/cars/audi/100/cnlnm.html
Vajadzētu būt ar cinkoto virsbūvi.

Martins

#3383

cilvēks grib mazauto. Audi C4 ar savu gada nodokli un jo vairāk grūti pārbaudāmu V6 dzinēju un rijību… Deniss, Deniss… Rolands pēc tam Tevi nogalinātu! :)

Paskaties, kāpēc, kopš jaunā nodokļa, pēkšņi ir pilns ar C4 virsbūves piedāvājumiem ar V6 2,6 un 2,8 dzinējiem, kuri piedevām ir bez maz C3 cenās (pa lēto). Šo auto ekspluatācija vnk kļūst bezjēdzīga.

No Audi tikai B3 ar 1.8 sanāk. Nedaudz morāli novecojis diemžēl… bet, ja negrib un nevajag izcelties, detaļas tiešām pa 10Ls spainī un šrotos arī liels piedāvājums, tad kaut kas tml ir ideāls pārvietošanās līdzeklis.
http://www.ss.lv/msg/lv/transport/cars/audi/80/fdgbn.html

deni2s

#3385

Man pašam ir 2,8 dzinējs, vismaz ir normāls uzrāviens, un jo lielāks dzinējs, jo grūtāk to nokaut. Nedomāju, ka pāris lati mēnesī, kurus maksā nodoklī kaut ko izšķir. Benzīnā tāpat aiziet stipri vairāk. Cik rij, to gan nezinu. Taču, ja nemaldos, tur ir arī dīzeļi pieejami.

Martins

#3386

veco V6 apkopē nebūs nekādi pāris lati. Norītajā eļļā ik mēnesi vien būs pāris lati. :) Apkopē būs simti.

Piekrītu par to, ka lielos grūtāk nokaut, bet tas neattiecas uz konkrētajiem dzinējiem.

C4 ar dīzeli nav cenas diapazonā.

deni2s

#3387

Izskatās, ka tev būs lielāka pieredze ar viņiem. Kad tā palasās, tad aizvien lielāks prieks par savējo – dzinējs darbojas kā pulkstenis (servisu atzinums), eļļu mainu reizi gadā, jāpielej nekad nav bijis klāt. Varbūt tāpēc šķiet, ka pārējiem jābūt līdzīgiem, kaut patiesībā tā nav.

deni2s

#3382

šitais varētu būt krutākais tavā ciemā: http://www.ss.lv/msg/lv/transport/cars/mitsubishi/eclipse/hebmi.html

`rolandinsh`

#3384

:D Tu jau zini, kam tāds varētu patikt vairāk kā man.

Kaspars Kleksis

#3389

VW MK2, golfs vai Jetta.
Attiecīgi meklē nesarūsējušu eksemplāru ar kādu vienkāršu šprici.
Pašam bija Jetta MK2 1.8 1987
Vienīgā ķeza bija rets šprices paveids, no kura visi šuvās vaļā… tur jāapskatās kas populārāks.
Bet bunža bija ļoti ok, tik jāparūpējās pirms ziemas par pretkorozijas apstrādi, lai neielaistu brūngano :)
Detaļas 10Ls spainis (jaunas).
Pārgāju uz Ford Focus… krietni vairāk ķezu ir un detaļas krietni dārgākas… sākot ar amīšiem, beidzot ar motora pribambasiem… tiesa komforts ir labāks, aiz tamdēļ ar pārgāju…
VWMotion vari palasīties par visām ar MK2 saistītajām izklaidēm ;)

Vaļuks

#3391

Varu ieteikt mūsu grupētās meklēšanas servisu http://auto.termi.lv/

`rolandinsh`

#3392

gribēju jau ielikt pie “ne spams, bet reklāma”, bet lapa laba. :)

Janchux

#3669

Atbildot uz pārfrāzēto jautājumu, tad gribu teikt ka mašīnas iegādes budžets nav atkarīgs no tā vai Tev būs pirmā vai n-tā mašīna. Mašīnas budžets ir atkarīgs tikai un vienīgi no taviem regulārajiem ienākumiem un vēlmes/iespējas no tiem kādu daļu novirzīt automašīnas iegādei(līzingam) un uzturēšanai. Kādreiz bija populāri sludināt ka mašīnas uzturēšanai vajag plānot līdz 10% no regulārajiem ienākumiem. Tas itkā ļaujot uzturēt mašīnu bez problēmām un nerada pārāk lielu spiedienu uz Tavu kopējo budžetu. Varētu tam piekrist, bet no dzīves spriežot, tad latvijā visiem būtu jābrauc ar 10 gadus veciem VW polo, jo dzīvē pierādās ka automašīnas uzturēšanai tiek tērētas daudz lielākas summas.
Kas attiecas uz pirmās mašīnas izvēli, tad mans viedoklis ir izvēlēties pēc iespējas populārāku un vienkāršaku auto. Lai tas nav nekāds spcifisks un super sportisks auto. Jo auto ir populārāks un vienkāršāks, jo auto ir lētāk un vieglāk uzturēt Vairāk un vieglāk pieejamas detaļas. Kā arī servisu un to mehāniķu pieredze ir lielāka remontējot jau zināmas mašīnas. Piemēram visi mehāniķi varēs izstāstīt kapēc Opeļiem ir problēmas ar aizmugurējām bremzēm un kā to novērst. Bet reti kurš varēs pastāstīt par Mazdas RX-7 rotordzinēja darbības pamatiem un tā remontu. Tā pat pirmajai mašīnai ir jābūt vienkārši vadāmai un bez lielas jaudas rezerves, bet nevajag ieslīgt otrā galejībā. Ar šo es gribu teikt ka ir daudzas mašīnas kurām ir specifiskas vadāmības īpatnības un nepārzinot tās, nepieredzējušam vadītājam var sanākt kādi nepatīkami pārstiegumi. Tas pats ir ar jaudu. Sen jau ir zināms ka jo Tev jaudīgāka mašīna, jo Tev vairāk gribas to izbaudīt un tad arī sanāk vairāk “iespiest”. Katra “iespiešana” pār mēru, palielina risku iekulties problēmās. Tā pat nevajag pirkt galīgu nīkuli, jo ar mašīnu ir jāspēj normāli aizbraukt no luksafora, normāli iekārtoties joslā no ieskrējiena joslas un normāli veikt apdzīšanu uz šosejas. Es personīgi uzskatu ka šādas prasības apmierina mašīna ja tās jauda ir vismaz 100Zs uz katriem tās 1000kg.
Runājot par mašīnas markām un modeļiem, tad nerunāšu par konkrētiem, bet rakstīšu par valstīm no kurām mašīna nāk, jo skaidrs ka no katras konkrētas valsts nākošajām mašīnām ir savas īpatnības.
Francija (Citroen, Peugeot, Renault). Man ir bijušas Franču mašīnas. Un skaidrs ir tas ka mani nekad mūžā nepiespiedīs nopirkt franču auto kas ir bez garantijas. Tās mašīnas ir izteiktas resursa mašīnas, kuru uzdevums ir labi nokalpot paredzēto garantijas laiku. Franču mašīnām ir daudz specifiski risinājumi (aizmugurējie tilti, aizdedzes plates, u.t.t.) kuru remonti ir sarežģīti vai dārgi. Tādēļ – ja francis, tad tikai jauns vai mazlietots ar garantiju.
Itālija (Alfa Romeo, Fiat). Te nu neko no savas pieredzes pateikt nevaru. Bet runājot pēc stereotipiem, tad mašīnas ar savu odziņu (dizains/tehnoloģijas), kas ļoti bieži sagādā problēmas tā uzturētājiem, iepriekš aprakstītā iemesla dēļ, ka problēmas ar detaļām to cenu un servisiem, kuri spēj saremontēt konkrēto auto. Tā pat nekad neesmu dzirdējis slavas dziesmas šiem auto.
Vācija (VW (arī Škoda un Seat), Opel, Audi, BMW, MB). Te grūti ko komentēt, jo mašīnas ir kvalitatīvas (atbilstoši katra modeļa prasībām un cenu kategorijai), tautā ļoti populāras, tādēļ viegli pieejamas detaļas un servisos labi zināmas. Lai arī nedrīkst, bet man visu laiku gribas salīdzināt ar Japāņu autobūvi. Vācu mašīnas ir dārgākas dēļ savā augstākā komforta un apdares kvalitātes. Ja sajūtas nav svarīgas, tad Japāņu auto būs lētāks.
Japāna (Toyota, Nissan, Honda, Mitsubishi, Lexus). Mazāk populāras kā vācu, bet ne tik, lai būtu problēmas ar detaļām un servisiem. Protams ir daži specifiski modeļi, kuriem detaļas ir problēmas, bet runājot pa populārajiem modeļiem, tad šādu problēmu nebūs. Kā jau rakstīju augstāk, tad Japāņu mašīnas vēl joprojām komfortā atpaliek no vācu un apdares kvalitāte vēl jo vairāk. Bet tas uzreiz atsaucas uz cenu. Tādēļ ir iespējams dabūt mašīnu ar tik pat daudz ekstrām un tik pat lielu kā kādu vācu alternatīvu, bet pa zemāku cenu.

Tas tā īsumā viss. Itkā jau ir daudz ko rakstīt par šo tēmu, bet darbi gaida. Ja kādam ir jautājumi vai precizējumi, tad uz e-pastu.

Nopirku BMW 316 | `rolandinsh`

#4031

[…]Pirms vairāk kā pusgada nevarēju vēl izvēlēties kādu lai pērk pirmo automašīnu. Toreiz biju ļoti lielā sajūsmā par Peugeot 206. Un tomēr – beigās tomēr nopirku BMW […]

Atskats uz 2011. gadu | `rolandinsh`

#4076

[…] Tieši biju domājis, ka līdz 1. aprīlim tam ir jānotiek.BMW 316 (e36)Nākamais solis bija jau pirmās automašīnas izvēle. Lai arī kopš tiesību iegūšanas bija vēlme pirkt vienu automašīnas marku, tomēr beigās […]

Izsakies arī Tu