Darbs. Darbinieki un reklāma

Jau kādu laiku arī es meklēju jaunu darba devēju, bet kamēr vēl varu iztikt ar iekrāto, varu atļauties neatsaukties uz pirmo piedāvājumu. Tad nu šādas tādas pārdomas. Jau uzreiz pasaku, ka slikto firmu nosaukumu sarakstu te neatradīsiet.

Gada sākumā rakstīju par to, ka uzņēmuma vadītājs, kurā strādāju nevēlējās piedalīties kādā izstādē. Bet tas tā arī palika.

Tagad sēžot mājās un pētot darba piedāvājumus un izvērtējot arī tos “kuri netiek publicēti, tāpēc zvanam speciāli”, esmu nonācis pie dažiem secinājumiem. Citi jauni citi jau vecāki.

Un tagad par reklāmu. Pirms kāda laika palaidu tautās jaunu lapu (kurjers.lv a versijā), kurā ir iekļauti daži kujerpakalpojumu sniedzēji (individuālie un firmas), jau no paša sākuma zināju, ka peļņa uz reklāmām no pašiem sniedzējiem nebūs :) Zināju arī to, ka īpaši izcelties uz citu firmu nosaukumiem vēlēsies jaunās vai individuālie pakalpojumu sniedzēji. Kas arī bija jāpierāda. Un šāda situācija nav tikai šajā jomā, bet arī citās. Būtībā ir tā, ka lielākā daļa uzņēmumu vēlas ievietot sludinājumus par to, ka tiek meklēti jauni darbinieki, jo tieši tas pagaidām ir vienīgais kavēklis plašākai darbības attīstīšanai. To viegli var konstatēt pārskatot darba sludinājumus šur un tur internetā. Ir protams arī tādi uzņēmumi, kuri sludinājumus neievieto, jo “tas tikai pierādītu, ka netiek galā ar darbiem”. C’mon! Briesmīgākais ir tas, ka lielākā daļa īsti pat nezina kādi darbinieki vajadzīgi, precīzāk nav izpratnes par amatu nosaukumiem.

Piemēram:
Es no sava CV izņēmu ārā vārdu savienojumu “sabiedrisko attiecību (…)” , kur (…) asistents (visbiežāk)/vadītājs/… , kas jau pienākas. Pēc darba intervijām uz šo amatu, dažreiz pat sanāca smiekli no tā, kad man apskaidroja, kas un kā man būs jādara. Tas gan neattiecas uz visām firmām, kur ir konkrēti noteikts un arī izprasts PīāRšķika darbs (piemēram, Bensons auto), bet par tiem, kam nav.Tātad PR ir jāpārzina:

  • WEB PROGRAMMĒŠANA/kodēšana/…( sauc kā gribi: ieskaitot PHP, MySQL, xHTML, CSS, XML, … 1),
  • jāprot maketēt (nevis tā vienkārši, bet padziļināti ar n-programmatūru pārzināšanu (ja atcerēšos vēl vēlāk pierakstīšu…*)

Protams, ir bijušas arī tādas darba intervijas, kur mana kvalifikācija vai kompetence bija pārvērtēta vai arī pārprasta (glaimojoši). Šo problēmu varētu uzskatīt arī par darba devēju vai personāla atlases (? speciālista) neiepazīšanos ar CV pirms darba intervijas, ieraugot tikai dažus interesantus atslēgas vārdus, skenējot dokumentu. WTF!?! Šāda veidā tērējot ne tikai manu laiku, bet paši savu (laiks ir nauda). Šeit gan arī jāpiebilst, ka dažreiz mans CV (citu lapu) datubāzēs netika atjaunots laicīgi, bet vienmēr manā CV ir bijusi norāde uz manu lapu un CV sadaļu. Slinkums?

Darbs un darbinieki Latvijā ir. Bet vai abi šie elementi ir radīti viens otram, hmm… nu tā lai savietojamība (?) neradītu kļūdas. Jo darbinieki vēlas darbus ar labiem nosaukumiem un tas arī viss. Ne jau “visi”, bet tomēr daļa. Atļaušos pieminēt, ka nepārvērtējos savas spējas, tomēr paliku pie tā, ka no mārketinga jomas vēlos BTL, bet kultūras/mākslas pasākumu organizēšana (event management).

Šo ierakstu vēl turpināšu pēc kāda laika, kad būšu vēl pastaigājis pa darba intervijām.

PS. Maybe kādam ir nepieciešams darbinieks mārketingā? pasākumu organizēšanā?

* –  šī gan tāda normāla prasība, lai pārzinātu, bet ne jau padziļināti;


pārskatīts pilnībā, daļēji vai nemaz: 2011. gada 26. aprīlis

 
 

Izsakies arī Tu