Grieķija. Ziemassvētki un Jaunajais gads pludmalē.

Kad Latvijā bija pēdējo gadu aukstākā ziema (2005. gada nogalē), es sēdēju siltās Grieķijas pludmalē ar netālajā dārzā savāktajiem apelsīniem, mandarīniem, citroniem, olīvām un citiem dzērienu dekoriem :), piedzerot klāt kādu grieķu vīnu. Tieši tāds bija Ziemassvētku un Jaunā gada laiks 2005. gada ziemā, pildot savus brīvprātīgā pienākumus. Līdz šim tie ir bijuši vieni no visspilgtākajiem Ziemassvētkiem un Jaunā gada sagaidīšanas pasākumiem. Varbūt ne paši labākie, bet spilgtākie noteikti. Ja būtu iespēja, tad labprāt Grieķijas pludmalē pavadītu vēl kādu Ziemassvētku un Jaunā gada nedēļu. Ne par velti šogad tur braucu vēlreiz.

Mikonos osta, 2009

No tālā 2005. gada bloga: Pavadīju apmēram 11 dienas Peloponēsas pussalā (Vasiliko ciemā) un sapratu, ka man ir ļoti paveicies, daudzējādā nozīmē. Pirms Jaunā (2006) gada apdomāju to,kas ir paveikts 2005. gadā, secinājums: viss ir piepildījies. Nevēlos kļūt māņticīgs, bet 2005.gada sagaidīšana bija lieliska (!!!), līdzīga bija arī 2006.gada. Lai vai kā… Ja piepildīsies ticējums, tad man šogad jakļūst turīgam, jo tipa pēc ticējuma, ja kūkā atrod (iepriekš ievietotu) monētu, tad būšot bagāts.

Ksilokastro, Kiato un Vasiliko

Sākotnēji bija plāns no pilsētas Serres (Σέρρες) doties uz Peloponēsas pilsētu/ciemu Ksilokastro (Xylokastro, Ξυλόκαστρο) un vēlāk uz Vasiloko ciemu (Βασιλικό,  en.wikipedia.org/wiki/Vasiliko ) un Jauno 2006. gadu sagaidītu Atēnās. Tā kā Grieķijā biju jau nodzīvojis četrus mēnešus un iepazinies arī ar citiem Eiropas brīvprātīgā darba (EVS) veicējiem, tad bija lieliska iespēja pavadīt Ziemassvētku brīvdienas plašā (starptautiskā) sabiedrībā: latvieši, vācieši, grieķi, ēģiptieši, poļi, franči, spāņi, igauņi un daudzu citu valstu jaunieši, kas piedalās EVS. Un pēc Ziemassvētkiem palikām arī Jauno gadu sagaidīt Vasiloko.

Tas arī bija laiks, kad dzīvojot Vasiliko, mazliet vairāk uzzināju par korānu, islāmu un musulmaņiem. Tā kā mūsu ēģiptieši bija islāma ticīgie, tad arī alkohols tika lietots ļoti maz, jo paši ēģiptieši to nelietoja. Līdz ar to bija dažādas variācijas dzērieniem. Mēs pārējie varējām lietot arī ko stiprāku. Ja nemaldos, iztikām arī bez cūkgaļas un ēģiptieši gatavoja garšīgus ēdienus. Meitenes varēja iemācīties arī ēģiptiešu dejas, ko Gunita, Inga un Taņa (Igaunija) izmantoja un laikam arī poliete Anna.

ēģiptiešu dejas

Vasiliko ir salīdzinoši mazs ciems, netālu no Kiato pilsētas (Σικυών). Tādēļ diezgan bieži ar stopiem braucām uz Kiato pilsētu iepirkties, izklaidēties vai lai dotos kādā mini ceļojumā pa Peloponēsas pussalu vai uz Atēnām. Tā kā Atēnās es biju jau vairākas reizes, tad es braucu uz Patras pilsētu (Patras, Πάτρα) kopā ar čehu meiteni.

Patra, Peloponēsas pussala (Grieķija)

Patra, Grieķija

Patrā pavadījām vienu nepilnu dienu, jo brīvprātīgajiem, negribējās maksāt par naktsmītni.Izbraucām agri no rīta, pat nedaudz aizguļoties, tomēr zinot, ka pastāv ļoti liela iespēja, ka vilciens kavēs, devāmies uz staciju. Tā arī bija. Pat nācās vēl gaidīt stacijā. Pats brauciens nelikās īpaši tāls, jo tā kā braucu tālāk par Ksilokastro pirmo reizi, tad bija interesanti vēlot ainavu pa logu. Gandrīz visu laiku bija redzama jūra, jo paši braucām pa kalniem cauri tuneļiem. dažreiz likās, ka vilciens tulīt noies no sliedēm, jo bija neierasti šaurs ceļš. Pašā Patras pilsētā ieradāmies laikā, kad jau bija uzlekusi saule un sāka kļūt karsts. Kamēr bijām vilciena stacijā, tikmēr to nevarēja tik ļoti just, jo blakus bija osta un no jūras nāca atspirdzinošs vējš.

Grieķijas kalnu dzelzceļš

No sākuma devāmies pa taisno kalnā augšā uz tur esošo Patras pili (Patras castle, Κάστρο Πατρών), kas ir uzbūvēta virs seno laiku akropoles, ap 6.g.s vidu.Uz pašu pili gan neaizgājām. Tālāk devāmies pa dažādām mazām ieliņām lejup uz ostas izbraukšanas galu. Pa vidu vēl cenšoties aprēķināt laiku, vai paspēsim uz Peloponēsas pašu tālāko galu un seno Olimpisko stadionu. Tomēr laiks bija nepielūdzams, tādēļ apskatījām pilsētu.

Varēja redzēt, ka pilsēta tiek gatavot 2006. gada svētkiem, kad Patra bija Eiropas kultūras galvaspilsēta. Par to vēstīja daudz un dažādi plakāti, uzraksti grieķu, vācu, itāļu, angļu un pat krievu valodās. Tā kā Patra ir trešā lielākā Grieķijas pilsēta. Tad apskatītes objektu bija pietiekami. Diemžēl lielāko daļu neredzējām, jo mums bija tikai dažas stundas laika. Pakavējušies pie ostas izejas, vērojot kuģus, devāmies uz kādu no mazajām kafejnīcām, lai apēstu kādu giros un iedzeru frappé. Es apņēmos atbraukt vēl kādu reizi, lai apmeklētu arī Kalambaku (Meteoras kalni).

Vēl atpakaļceļā pa vilciena logu apskatījām Rio-Antirrio tiltu (kas ir kā vairāki Rīgas Vanšu tilti) un uz mājām Ksilokastro, lai gatavotos Jaunā gada svinībām.

Rio-Antirrio tilts

Jaunais gads tika sagaidīts jautrā gaisotnē, neizpaliekot bez šampanieša (hm? vai bija?), kopīgās sabučošanās un laba novēlējumiem jaunajā 2006. gadā.

Jaunā gada sagaidīšana arī bija viens no pēdējiem lielajiem EVS brīvprātīgo pasākumiem, jo drīz pēc tam daļa jau devās prom uz savām valstīm, bet es sāku taupīt naudu, lai atgriežoties Latvijā, pirms darba atrašanas būtu par ko padzīvot.

Saites uz rakstā pieminētajām Grieķijas vietām

PS. Raksts laika gaitā tiks papildināts ;)

Jau 2 atsauksmes par Grieķija. Ziemassvētki un Jaunajais gads pludmalē.

Kas jauns blogos?

#1607

Grieķija. Ziemassvētki un Jaunajais gads pludmalē. | rolandinsh.lv http://lasi.lv/0ma9u

Lasi.lv pop. raksti

#1608

Grieķija. Ziemassvētki un Jaunajais gads pludmalē. | rolandinsh.lv lasi.lv/0ma9u (no @rolandinsh)