Latvijas lielajiem IT puikām un meitenēm ir tās pašas problēmas… Pārdomas pēc BiSMART konferences.

Tas, ka MediaBox.lv uzskata par vairāku cilvēku aģentūru, mani vairs nepārsteidz – tos darbus parasti dara vairāki cilvēki, kā man saka. Man patīk mācīties. Un skatos uz citu kļūdām (pieļaujot arī savu) un meklēju nišas tirgus segmentus vai mazāk attīstītus tirgus. Uz IT pasākumiem pēdējos gados Latvijā gāju ļoti maz. Tas ir saistīts gan ar to, ka studēju Dānijā, gan arī ar to, ka ļoti maz ko jaunu uzzinu. Toties esmu atradis jaunu motivāciju un mērķi – atrasts to dažus bitus informācijas, ko tādi pasākumi dod. Un, protams, satikt cilvēkus. Vakar biju uz BiSMART konferenci “Uzņēmuma IT vadības un attīstības izaicinājumi“, kur uzzināju dažus bitus informācijas un atgādinājumu par dažām citām lietām, ko pārbaudīt vēlāk.

Problēma: “Kā es zinu, ka tu nepazudīsi nākamajā dienā?”

Uzņēmuma IT vadības un attīstības izaicinājumi

Izrādās arī lieliem uzņēmumiem tā ir problēma, ne tikai tādiem pašnodarbinātajiem kā man. Uz jautājumu atbildēja Jānis Kuiva (Telia Latvija datu pārraides nodaļas vadītājs), kurš teica, ka viss ir uzticībā. Man tas nav nekas jauns, jo gandrīz viss mans MediaBox.lv (ar visiem angļu un dāņu nosaukumiem) ir tieši uz to balstīts – nekādas reklāmas, pierunāšanas vai šmaukšanas. Neatkarīgi vai ir liels vai maz uzņēmums, noturēt esošo klientu ir daudz svarīgāk (visbiežāk) nekā piesaistīt un meklēt jaunus. Man tas ir izdevies 10 gadus. Un nekur neesmu pazudis un vēl pāris gadus neplānoju, jo ir pienākumi un atbildība pret klientiem.

BiSMART konference: Uzņēmuma IT vadības un attīstības izaicinājumi. Dalībnieki.
BiSMART konference: Uzņēmuma IT vadības un attīstības izaicinājumi. Dalībnieki.

Uz pasākumi biju aizgājis, pateicoties vienam ilggadīgam klientam. Ņemot vērā, ka mana “integrēšanās” citos uzņēmumos vēl nav notikusi un maz ticams, ka tik drīz notiks, pieķēros plānam B (ir arī C, D, E, E1, …) – jāsāk attīstīt MediaBox.lv citā virzienā. Man ir tendence skriet laikam pa priekšu kādus 3-4 gadus, kā man teikuši dažos uzņēmumos, tādēļ jaunais modelis būs tieši laikā, izmantojot lean un agile pieeju. Ja tas nostrādāja, atrodoties Dānijā, kādēļ tam neizdoties vēlreiz plašākā mērogā?

Un kādēļ lai neizdotos? Pēdējos divus gadus kopā ar kādu ārzemju uzņēmēju strādāju pie A|B testēšanas rīka, kuru vēlāk pārņēmu pilnībā un tagad ir daļa no www.lite.market . Līdzīgi kā no šīs konferences dalībniekiem uzzināju, ka viņi sastopas ar to pašu neuzticību no dažiem uzņēmumiem kā es, izstrādājot A|B testēšanas rīku, uzzināju kā Google publiski palaistais dažas dienas vēlāk Google Optimize ir sastapies tieši ar tām pašām problēmām, kuras bija Lite.Market gadījumā. Atšķirībā no Google, Lite.Market daļu no šādām problēmām varēju atrisināt, jo nav lielas birokrātijas lēmumu pieņemšanā un jaunu risinājumu ieviešanā. Un testējām ar kaimiņvalsts lielāko interneta veikalu, kas sagādāja nākamo izaicinājumu, bet tas jau ir pavisam cits stāsts (iemesls, kādēļ esmu sācis apgūt mākoņskaitļošanas risinājumus mazajiem un vidējiem uzņēmumiem).

Šobrīd esmu pieķēries jauniem izaicinājumiem un eksperimentiem, kuri pēc dažiem gadiem būs ikdiena. Tieši tādēļ jau tagad testēju dažādus mākoņskaitļošanas (cloud) risinājumus. Neatkarīgi no šeit aprakstītā un pavisam citā sakarā, bet arī Telia Latvia piešķīra vietu maniem eksperimentiem savā datu centrā līdz nākamā gada aprīlim. Bet visticamāk nevarēšu pilnā jaudā to izmantot, jo lielākā daļa tiks izmantota mikro-eksperimentiem, kurus esmu te daļēji aprakstījis un neesmu vēl tik liels “uzņēmums”, bet patīkami strādāt ar lielākiem klientiem.

Drīzumā samontēšu video no pasākuma, kur intervējus dažus uzņēmumus, kuri likās noderīgi MediaBox.lv klientiem.


Ir 1. komentārs par Latvijas lielajiem IT puikām un meitenēm ir tās pašas problēmas… Pārdomas pēc BiSMART konferences.

ērtais salīdzinātājs

#57856

Video vēl nav gatavs, labprāt redzētu materiālu, samērā interesanti!

Izsakies arī Tu