Personalizēts profils sociālajos tīklos: personiskais zīmols

Vakar sēdēju un domāju, ka būtu jauki savu profilu draugiem.lv (frype) nedaudz uzlabot.

“Ādiņas” personiskā EGO apmierināšanai

Lai arī jau vairāk kā gadu (varbūt, ka pat jau divus) neesmu nevienu pakalpojumu pircis, vakar to tomēr izdarīju. Atļāvos noziedot savam “ego” mazliet vairāk par sabiedriskā transporta biļeti. Uznāca vēlme savu sociālā medija profila lapu personalizēt, jo bija apnicis oranži-baltais izskats. Tādēļ skatoties pēc jauna izskatu, ievēroju, ka ir iespēja izveidot pašam savu “ādiņu” (skin). Nepatīkams bija pārsteigums, ka man par manis paša izveidotu darbu ir jāmaksā. No otras puses, tā tomēr ir neliela privilēģija – atšķirties (“ego” apmierināšana).Tā arī tapa melni-zila ādiņa. Par pamatu ņemot bloga augšējo attēlu. Nācās gan izdzēst Undīni no tā, bet tas nekas. Lūk rezultāts:

personalizēta draugim.lv ādiņa
flickr.com: draugiem.lv ādiņa V1 melns+zils

Personalizēts fons arī MySpace, Friendster, Twitter, …

Pirmais sociālais tīkls kur pamanīju šādu iespēju bija MySpace, kur varēja ievietot visu ko sirds tīko. Tad arī Friendster.com un Twitter.com, kur to var izdarīt joprojām.

Sociālā medija profila fons kā reklāmas laukums

Vispār par šādu iespēju domāju jau sen, kad vēl strādāju reklāmas aģentūrā un pirms šādu soli bija spēruši one.lv ar “klientu ādiņām” (piedodiet, ja neprecīzi, bet one.lv nelietoju). Kad varēja izmantot ādiņu kā reklāmu. Diemžēl šāda doma netika atbalstīta. Lai gan joprojām domāju, ka profila noformējums ir laba vieta reklāmai un savas piederības apliecinājums noteiktam zīmolam. Pamanīju jau Nike, filmas/grāmatas Krēsla (Twilight) varoņi, Avril Lavigne, Britney Spears un vēl daudzas tematiskās ādiņas.

Vispārīgi šāds sociālā tīkla fons ir noderīgs, jo tajā var :

  • parādīt savu attieksmi un/vai parādīt kas Tu esi – personīgais zīmols (personal brand). Lielisks veids, kā izcelt savu personību un padarīt to pamanāmu uz kopējās informācija fona.
  • kontaktinformācija – Lai cik tas dīvaini arī nebūtu, bet šo laukumu var izmantot par kontaktinformācijas laukumu. Piemēram, firmas var ievietot klientu apkalpošanas servisa numuru vai PR/mārketinga nodaļas tālruni vai e-pastu. Es ievietoju tikai savu mājas lapas adresi.

Es gan pieminēju tikai dažus piemērus, ko varētu realizēt un ko šobrīd jau izmanto. Katrā ziņā veidojot kādu komunikācijas kampaņu, ir vērts apsvērt arī par šādu pakalpojumu sociālo tīklu lietotājiem. Teorētiksās izmaksas šādam pakalpojumam ir salīdzinoši mazas, ja tas ir kā papildus elements jau esošai reklāmas kampaņai un parasti vizuālie maketi jau ir gatavi, atliek tikai pielāgot konkrētam tīklam.

Man gan nekāds brandings nav vajadzīgs, šīs ir nelielas pārdomas par iespējām.


pārskatīts pilnībā, daļēji vai nemaz: 2009. gada 28. maijs

 
 

Jau 6 atsauksmes par Personalizēts profils sociālajos tīklos: personiskais zīmols

Māris Reliņš

#1487

Kristaps Skutelis

#1486

RT @marisrelins dienas lol – http://bit.ly/cPNQp un lol2 http://bit.ly/vJ6lL

Imants Mur

#1485

Lasu @rolandinsh – http://bit.ly/cPNQp

iinuu

#1482

Nē, nu, jauki ar tām "ādiņām" izdomāts personalizēt profilus, taču:
1) cik tur daudz personalizēsi, ja katram otrajam ir jau tevis izvēlētā "ādiņa";
2) draugiem.lv, manuprāt, sanākusi ačgārnība – par citu, dizaineru veidotajām ādiņām nav jāmaksā, bet par paša izveidotu, redz, iekasē maksu.

rolandinsh

#1483

1) ja tas ir produkts – jauki. Es gan savā piemērā aizgāju par tālu, ievietojot bildi un vārdu, bet tas bija, lai parādītu, ka šim jautājumam var pieiet arī kā narciss vai egocentrisks indivīds. Un tomēr tas deva rezultātu. Diemžēl, šis ir tikai piemērs, ja pameklētu, tad varētu atrast, kuri šādu soli uztver nopietni :D Manā gadījumā – tikai eksperiments un joks :|
2) money talks & bullshit walks :(

Krist2ps

#1484

Mja. Aizdomājos- nafig draugiem.lv no manis paša veidotās ādiņas vēl samaksu prasa? o.O Es kāds ķīnīzeru autors no malas vai kā?

Izsakies arī Tu