Reklāma blogā? Kāpēc ne…

Blogā jau aktīvi tiek izliktas reklāmas, mainot arī bloga virzienu. šobrīd rakstu par visu, kas interesē, neieturot kādas robežas attiecībā uz virzienu. (papildināts: 2009.09.30)

Domājams ne viens vien blogeris ar savu blogu vēlas nopelnīt. Un reklāma ir ātrākais veids (vismaz .lv) kā to izdarīt. Neslēpšu, pats par to arī esmu domājis, bet līdz šim, kā redzams, tas vēl nav noticis. Kāpēc? Neteikšu, ka reklāmu neizvietošu, bet šobrīd uzskatu, ka tas nav nepieciešams. Jau kādu laiciņu, kopš blogu pārliku uz sava domeina, arī man ir bijuši piedāvājumi “šo to ievietot”, bet līdz šim esmu atteicis. Jo neuzskatu, ka man būtu vajadzība ievietos saturam neatbilstošu ierakstu vai “ziedot” laukumu šādām aktivitātēm. Iespējams nākotnē! Lai arī man pieder vairāki domeini, kuros laiku pa laikam parādās kāds baneris vai teksta reklāma, tomēr savu blogu pagaidām veiksmīgi esmu “pasargājis” no reklāmām. Tad kāpēc nē?

reklāmas izvietojums blogā Jau labu laiku pētu savu lasītāju un esmu nonācis pie vairākiem secinājumiem un tam sekojošām aktivitātēm blogā. Kaut vai tā pati pāreja uz rolandinsh.lv. Atļaušos atgādināt, ka šī bloga tēmas ir radošās aktivitātes un mārketings. Par mārketingu gan pēdējā laikā ļoti maz rakstīts, toties vairāk ir bijis par kultūras un sociāli aktīvo darbību (arī NVO). Interesanti ir pavērot, ka raksti, kas ir vislasītākie, apmeklētākie un, atļaušos teikt arī, vērtīgākiem (IMHO) ir vismazāk komentētie. Tomēr šo vērtīgo rakstu dēļ esmu saņēmis pietiekami daudz e-pastu ar “jautājumiem par tēmu”. Tas priecē! Bloga ierakstos tomēr dominē kā mērķauditorija studenti (~18-30 g.v.), kas attiecīgās mērķauditorijas reklāmistiem varētu šķist pievilcīgi.

Komunikācija ar bloga autoru / blogeri

Piemērs. Nesen saņēmu vēstuli e-pastā no kādas kompānijas par iespēju jauniešiem (studentiem) doties uz ārzemēm papildināt savas prasmes kultūras jomā. E-pasts tika atsūtīts ar domu, lai pārsūtu to tālāk studentiem. Tā kā man radās vairāki jautājumi par pavadvēstuli nosūtīju jautājumus firmai (kā beigās noskaidrojās darba aģentūrai) ar jautājumiem, kopā apmēram 4 uz kuriem saņēmu atbildi tikai nākamās dienas vakarā viena teikuma veidā par to, lai vienkārši nopublicēju “reklāmu” internetā kā savu rakstu. Ko neizdarīju. Jo par “reklāmu” ir taču jāmaksā ;)

Tāds gadījums nav vienīgais. Man vienkārši nepatīk, ja lietas netiek pateiktas uzreiz un kā ir, nevis “slēptas” aiz cildinošiem vārdiem. Man nav pretenziju kādu “studentiem domātu tekstu padot tālāk”, bet pretī prasu tomēr atklātu ziņu. Bezpersoniskām reklāmām ir domāts kurjers.lv ;) Ja kas, tad pirmais āķis lūpā par pelnīšanu ar reklāmu no savas Interneta lapas bija tieši no kurjers.lv, kad izvietoju tur reklāmu. Beigās gan man bija prieks par naudu, gan reklāmdevējs, kuram bija pietiekami daudz apmeklētāju no izvietotās saites un tālruņa numurs lapā.

Bounce rate un neapskatītais saturs

Bounce rate
nosaka cik apmeklētāji ir izgājuši no lapas nenospiežot nevienu saiti vai iekšējo saiti.

Nesen Māris Reliņš ir sācis rakstīt par statistiku web lapās un to rezultātiem, detalizētāk skaidrojot Google Analytics, ar ko sācis jau aizrauties.Man bija interesanti palasīt tieši par bounce rate, jo man tas ir ļoti zems (jeb ĻOTI labs 4-6%). Neteikšu, ka man mani rezultāti pārsteigtu, drīzāk sasniedzu vienu no bloga mērķiem, noturēt bounce rate (BR) ap 20%. Salīdzinoši: vecajā blogā tas bija 80-85%. Kā jau minēts vairākās vietās par iemesliem, kādēļ blogiem augsts BR, ir tas, ka lapas saturs ir dinamisks. Atļaušos pieminēt, ka “.lv zonā” ir pietiekami daudz surogātblogu, kur ieraksts ir aktuāls, iespējams, tikai 2-3 dienas (jap! par tiem pašiem bildīšievietotājiem). Tāpat ir daudz blogu, kuri raksta par īslaicīgiem notikumiem, kuriem derīguma termiņš ir (labi ja) nedēļu, iespējams, ka dažreiz mēnesi, bet vēlāk saturs vairs nav aktuāls. Ko līdzīgu bija jau rakstījis arī deni2s. Jāvērtē tomēr arī bloga mērķis, jo nevar visus vērtēt pēc vienas mērauklas. :)

Reklāmraksti Latvijas blogos

Atgriežoties pie reklāmām. Izdomāju, ka turpmāk visus reklāmrakstus (KAD tādi būs, pašlaik tādi nav bijuši) parakstīšu ar “guerrilla” domeina vārdu. Pēc jau iepriekšminētās izpētes secināju, ka šis būtu vispiemērotākais risinājums. Interesanti, pēc kādiem kritērijiem Latvijā nosaka interneta reklāmas cenu? Ir idejas?! Jo skatos, ka cenas ir ļoti atšķirīgas – no  0,15/0,95Ls , 3Ls (nedēļā)  līdz pat 300Ls (nepilnā dienā). Mani šobrīd nevilina doma reklamēties, jo ar šo blogu jau nepelnu (2009.09.30). Cita lieta, ka varētu attīstīt (beidzot) kurjers.lv vai guerrilla.lv. Skatos Artūram jau ekurjers.lv rezervēts! Hm… Ja kas, par kurjers.lv ir dīvaini – cilvēki izsaka vēlmi pirkt, bet paprasot summu cik tad gatavi maksāt, nozūd.

Lai arī blogs joprojām lēns, skatos ka ir audzis (neticu vairs feedburner) RSS lasītāju skaits. Tādēļ varētu teikt, ka “pārdodu sava bloga RSS FooterAd laukumu!” Cena? Atkarīga no sadaļas ;). Un protams, tikai ticama informācija var tikt ievietota.

Otrs novērojums .lv blogos, ka tiem nav izteikta WAP versijas atbalsta. Nesen to uzstādīju savam blogam. Šobrīd tam jau ir bijis pieaugums no 18 unikālajiem WAP lasītājiem līdz 26 dienā, trīs nedēļu laikā, kopš tāda uzstādīta. Kuram blogam Latvijā vēl ir WAP atbalsts? (slinkums meklēt!) Potenciālais reklāmas laukums! ;)

Neliela matemātika. Cik Latvijā ir interneta lietotāji? Cik no viņiem lasa blogus (ĀRPUS sociālajiem tīkliem)? [papildinājums] Cik no Interneta lietotājiem izmanto ko vairāk par sava uzņēmuma lapu, e-pasta servisus un (jau minētos) sociālos tīklus? Neskaitot, ja tas ir darbs vai ar darbu saistīts.

Šis bija tikai neliels ieskats pēdējo laiku novērojumos manā blogā… un citu. Vispār tēma vēl būtu turpināma.

[papildināts]

Ir arī onkuļa viedoklis par izdevīgumu no textads :)


pārskatīts pilnībā, daļēji vai nemaz: 2017. gada 13. februāris

 
 

Jau 5 atsauksmes par Reklāma blogā? Kāpēc ne…

SkaKri

#1250

Kuram blogam Latvijā vēl ir WAP atbalsts?

Manam ir jau kādu laiku (em, pusgads?). Bez nekādiem wap.blabla, utt. Vienkārši – http://www.skakri.net no telefona pārlūka. Tikai šaubos vai cilvēki zin un izmanto (kam tas ir vajadzīgs – lasīt sviestu telefonā?), neesmu reklamējis.

`rolandinsh`

#1251

es jau zinu pats arī vēl dažus blogus, kuriem ir… bet kā jau rakstīju, slinkums meklēt!
Un jautājums bija arī lai uzzinātu, kuri tad atbalsta blogiem WAP pieeju.

ZerroQ

#1252

waps & blogs ? manuprāt neštimmē kopā, kājau SkaKri teica, kuram diez interesētu lasīt sviestu mobīlajā ? Autobusā braucot nepietiek laika nosutit vēstul caur wap, kur nu vēl lasit penterus.. domāju, ka vnk jāgaida, kad sabiedrībā aktuālāki būs mobīlie ar normālu interneta pārlūku, maybe tad ari būs jēdzīgi līst internetā, kamēr stāvi pie sarkanās gaismas..

`rolandinsh`

#1253

Kā jau rakstīju, skatos, ka blogam ir arī 2-3 ikdienas lasītāji WAP versijai. tas tā…

Helmuts

#1254

bija interesanti palasīt Tavu prātojumu uz šito tēmu.
manuprāt šiten vēl tāls ceļš ejams, noteikti radīsies vēl čupa ar textads vai citas formas uz blogiem orientētas reklāmas portāliņi, tad arī redzēsim ērtāko un ienesīgāko formu.
laba peļņa būtu AdSense, ja dienā pārsimt apmeklētāji tad mēnesī savāktos blogerim papildus ienākumi. bet, bet..

Izsakies arī Tu