Veids kā saņemt detalizētu mobilo sakaru rēķina pārskatu bezmaksas (LMT)

Rolands (`rolandinsh` bloga autors): Pirms kāda laika Linda Kalniņa ( @Linda_Kaa ) atklāja, ka LMT saņemtos rēķinus var maksāt mazākā apjomā, pamatojoties tikai uz Latvijas Republikas likumdošanu un iesnieguma uzrakstīšanu. Jau tad, kad viņa man stāstīja par šo, radās ideja, ka savas pārdomas varētu publicēt arī šajā blogā, jo iespējams būs noteikti daļa cilvēku, kuriem šis liksies noderīgi (man nav nepatikas pret LMT). Pats neesmu izmantojis LMT pakalpojumus un arī nav plānots tuvākā nākotnē to darīt, ja vienīgi būs kāds superpiedāvājums, līdz šim gan tas nav izdevies, drīzāk es varētu sākt lietot BITE mobilo sakaru pakalpojumus tieši tā paša iemesla dēļ, kādēļ kādreiz sāku lietot TELE2 – starptautiskās sarunas. Ir piedāvājumi?!

Tālāk Lindas raksts ar nelieliem maniem noformējumiem internetam. Oriģinālais raksts pieejams draugiem.lv http://www.draugiem.lv/blogs/?pid=7869743

Nepieciešamība rūpīgāk sekot līdzi saviem izdevumiem

Kad man radās nepieciešamība rūpīgāk sekot līdzi saviem izdevumiem, tajā skaitā arī mobilo sakaru rēķiniem, nospriedu, ka vēlos saņemt detalizētu rēķina pārskatu par savām sarunām un nosūtītajām īsziņām.

Man ir (drīz vairs nebūs) LMT pieslēgums, tāpēc man par pārsteigumu uzzināju, ka tas ir maksas pakalpojums. Kāpēc pārsteigums? Tāpēc, ka citi operatori šādu iespēju nodrošina bez maksas (tā nav slēptā reklāma).

Man radās diezgan loģisks jautājums – vai sarunu pārskats ir tāds pakalpojums, par kuru jāmaksā 2,18Ls (katru mēnesi)?

Tad nu apzvanot mobilo sakaru operatorus un ievācot informāciju no dažādiem avotiem atklāju, ka mobilo sakaru pakalpojuma sniedzējam, pamatojoties uz Noteikumiem par abonenta rēķina detalizācijas pamatlīmeni (Izdoti saskaņā ar Elektronisko sakaru likuma 75.panta otru daļu), rēķina pārskats ir jānodrošina bez maksas.

Noteikumus varat atrast Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas mājas lapā: http://www.sprk.gov.lv/index.php?id=5111&sadala=197;

PAPILDINĀTS 2014-11-13: (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 03.05.2007. un 19.05.2011. likumu, kas stājas spēkā 08.06.2011.)
Elektronisko sakaru komersants pēc abonenta pieprasījuma bez maksas vai par izmaksās balstītu maksu nodrošina abonentam rēķinu, kas satur par detalizētā rēķina pamatlīmeni plašāku informāciju.

Šis nav mēģinājums kaut kādā veidā nomelnot LMT tēlu un sniegtos pakalpojumus, jo LMT mājas lapā ikvienam patērētājam sadaļā LMT rēķins ir pieejama informācija par Rēķina skaidrojumu, Sarunu saraksta izdruku un Detalizētu rēķina pārskatu.

Tas, kas likumā ir noteikts kā bezmaksas – ir pēdējais sarakstā (Detalizēts rēķina pārskats). Savukārt, Sarunu saraksta izdruka ir pieejama katru mēnesi maksājot papildus 2,18Ls.

Tātad, ja klients vēlas saņemt to, kas viņam pienākas bez maksas, tad ir jāprot atrast informāciju LMT mājas lapā vai labi jāpārzina likumdošana. Šā gada augustā TNS veiktajā pētījumā tika noskaidrots, ka vidēji 59% jeb 1,054 miljoni Latvijas iedzīvotāju pēdējo 7 dienu laikā ir lietojuši internetu.

Manas vecmāmiņas nepieder dot.com paaudzei un tādu kā viņas ir daudz. Šiem cilvēkiem internets ir sveša lieta. Tie, kas neprot vai vienkārši neizmanto internetu praktiski tiek liegta iespēja izmantot šo bezmaksas pakalpojumu.

Otrs variants informācijas iegūšanā ir vienkārši piezvanīt LMT klientu apkalpošanas centram. Arī man tā šķita vienkārša iespēja kā iegūt informāciju par rēķina pārskatu. Hm. Ne gluži.

Miniet trīs reizes, kādu informāciju sniedz LMT klientu apkalpošanas centra darbinieks, kad klients jautā par iespēju saņemt sarunu pārskatu vai sarunu izdruku? Pietiks ar vienu minēšanas reizi – “Šis pakalpojums ir maksas pakalpojums, ikmēneša sarunu saraksta izdruka maksā 2.18Ls”. Neapgalvoju, ka LMT darbinieks melo. Nebūt ne. Sarunu saraksta izdruka patiešām ir LMT maksas pakalpojums. Tomēr nez kāpēc LMT klientu apkalpošanas darbinieki neinformē klientu par iespēju saņemt Detalizētu rēķina pārskatu, kas ir bezmaksas pakalpojums?

Atšķirība ir tikai tajā, kā tiek dēvēts pakalpojums, jo rezultātā klients saņem pārskatu par savām sarunām un sūtītajām īsziņām, par sarunu ilgumu un sarunu maksu. Protams, ir dažas nianses, kuras atšķiras abiem pakalpojumiem (piemēram, ja Jums ir vairāki numuri, tad pārskatā saņemsiet informāciju par visiem kopā, ne katru numuru atsevišķi), bet ja mans mērķis ir ik mēnesi saprast ar kuru manas sarunas ir visdārgākās un ar kuru no draugiem vai paziņām varu runāt ilgāk, maksāt mazāk, tad man kā fiziskai personai neko vairāk arī nevajag.

Lai iegūtu to, kas Jums pienākas bez maksas (Detalizētu rēķina pārskatu) ir jādodas uz jebkuru LMT klientu apkalpošanas centru un jāuzraksta iesniegums. Pēc iesnieguma uzrakstīšanas, turpmāk katru mēnesi bez papildus maksas saņemsiet pārskatu par veiktajiem zvaniem un sūtītajām īsziņām.

Iesniegumā neaizmirstiet pareizi norādīt pieprasīto pakalpojumu – Detalizēts rēķina pārskats un to, ka vēlaties saņemt šo pārskatu ik mēnesi, kopā ar ikmēneša rēķinu.

Pamatojums iesniegumam LMT

Pamatojoties uz “Noteikumiem par abonenta rēķina detalizācijas pamatlīmeni“, kurā noteikts, ka komersantam par tā sniegtajiem elektronisko sakaru pakalpojumiem abonenta rēķinā jāiekļauj informācija par katru izsaukumu, norādot izsaukto numuru, izsaukuma datumu, laiku, sarunas ilgumu, maksu par savienojumu un kopējo SMS skaitu, par kuru nosūtīšanu piemēro maksu.

Pēc būtības LMT ir atradis veidu kā no klientiem paprasīt samaksu par to, kas pēc Elektronisko sakaru likuma 75.panta otrā daļas, pakalpojumu saņēmējam pienākas bez maksas. Tikai nedaudz uzlabots pārskats un skat, tas jau pārtop par maksas pakalpojumu.

Lai saņemtu to, kas pienākas bez maksas ir jāierodas LMT klientu apkalpošanas centrā, netiek piedāvātas alternatīvas iespējas (maksas pakalpojumu izmantošana, protams, ir daudz ērtāka un klientiem “draudzīgāka”).

Vēl kāds interesants secinājums

Noteikumu 4.punkts nosaka, ka komersants abonenta rēķinam pievieno informāciju par abonenta tiesībām ik mēnesi saņemt šo detalizēto informāciju. Ņemu LMT rēķinu un pie sevis nodomāju, ka tādu informāciju kaut kā nebiju pamanījusi. Protams, LMT ievēro noteikumos ietverto prasību. Rēķina otrajā pusē ir iekļauts sekojošs teikums: ” Vairāk par rēķinā iekļauto informāciju var uzzināt no Detalizētā rēķina pārskata”. Ne vairāk un ne mazāk. Nav taču nekādas nepieciešamības noslogot klientu ar papildus informāciju, vai ne?

Mana subjektīvā piezīme:

“Cik patīkami, ka LMT godprātīgi, skaidri un precīzi sniedz klientiem informāciju par tiem bezmaksas pakalpojumiem, kas noteikti likumā. Tādā veidā LMT kā pakalpojuma sniedzējs un viens no mīlētākajiem zīmoliem Latvijā parāda to cik augstu tas vērtē pakalpojuma saņēmēju un Latvijas patērētāju.”


pārskatīts pilnībā, daļēji vai nemaz: 2014. gada 14. novembris

 
 

Jau 3 atsauksmes par Veids kā saņemt detalizētu mobilo sakaru rēķina pārskatu bezmaksas (LMT)

Artūrs

#1699

paldies, sis bija noderīgi

kas

#1700

Par šo un kā tas darbojas dzīvē rakstīju pirms pusotra gada :
http://www.tavacena.lv/blogs/ka-tikt-pie-sava-lmt-sarunu-parskata-bez-maksas/10.html

Kā iegūt bezmaksas LMT rēķina detalizētu izdruku | IT sviestapika

#1701

[…] uz to, ka lielākā daļa (vismaz Tele2 un Bite) to nodrošina bezmaksas). Raksts atrodams šeit. Izrādās, ka tas ir iespējams tāpēc, ka pēc likuma visiem operātoriem jānodrošina rēķina […]

Izsakies arī Tu