Kad pieņemt jaunus darbinieku mazā un strauji augošā uzņēmumā?

Katram vienas personas uzņēmumam – SIA vai pat pašnodarbinātajam – pienāk brīdis, kad apkalpot esošos klientu kļūst arvien grūtāk, sevišķi, ja pakalpojumi vai produkti (pēkšņi) kļūst ļoti populāri. Šajā brīdī ir jāpieņem lēmums – celt cenas vai pieņemt darbinieku vai meklēt sadarbības partneri.

ofiss 180 grādu skatā

Darbinieki. Atalgojums, kvalitāte, motivācija.

Šis man liekas ir grūtākais variants, jo pat nodokļi man nešķiet trakākais, kad jāpieņem jauns darbinieks, bet gan darbinieka darba motivācija un kvalitāte.

Atalgojums

Darba algas aprēķināšana var būt dažāda. Kā vienu rītu ziņās dzirdēju, tad 2011. gadā apmēram 40% strādājošo alga ir līdz 200 lati mēnesī. Hm…?! Daudz vai maz? Grūti spriest, tomēr liekas, ka par maz.

Fiksēta darba alga. Tā vai citādi, es nevēlētos maksāt darbiniekam, kurš tikai “atsēž stundas”. Šis variants, cik zinu, ir visizplatītākais. Pats arī esmu strādājis darba vietās, kur nav iespējams doties ātrāk mājās, kaut arī visi dienas darbi ir pabeigti. Un tad sākās darba darīšanas imitēšana. Kas vairs nav izdevīgi ne darba devējam, ne arī darba ņēmējam.

Darba kvalitāte

No darba darīšanas-imitēšanas, ļoti cieš kvalitāte. Tiek maksāts par “imitētajām” stundām, savukārt darbinieks ir neapmierināts ar to, ka jāuztraucas, lai nepieķer vai par to, ka “nelaiž mājās”… šis gan nav attiecināms uz pārdošanas profesijām (piem., veikala pārdevēja), kur klients var piezvanīt arī pēdējās minūtēs.

Samaksa par padarīto. Šis ir visprecīzāk izmērāmais lielums – cik pārdevi pakalpojumu vai preci, tik saņem. Un tomēr arī šeit ir daži mīnusi, sevišķi gadījumos, kad rezultāti nav redzami mēneša ietvaros, bet tikai pusgada vai gada laikā. Līdz ar to darbinieks, neredz tūlītējo ieguvumu un zaudē motivāciju strādāt.

Motivācija darbā

Employee training

Gadījumos, ka ienākumi tiek aprēķināti tikai pēc vairākiem mēnešiem, ir nepieciešama spēcīga motivācija darbiniekiem. Ar šo visticamāk lielākos/lielos uzņēmumos nodarbojas mārketinga vai cilvēkresursu nodaļa.

Visneizdevīgākais moments ir tad, kad darbiniekam ir zudusi motivācija un viņš dodas jaunas darbavietas meklēšanā, savukārt tev kā darba devējam atkal ir jāapmāca jaunais darbinieks, jāiegulda līdzekļi un viss cikls var sākties no jauna…

Kopš esmu kļuvis par pašnodarbinātos uz darba devējiem skatos pavisam citādāk.

Kad? Tad kad vairs nevar pats visu uzturēt!

PS Par CV un motivācijas vēstulēm, kuras jāizskata, pieņemot darbā jaunu darbinieku, labprāt uzrakstīšu kaut kad vēlāk. Šīs vienkāršās prasības ir par veselas sadaļas vērtas šajā blogā.


pārskatīts pilnībā, daļēji vai nemaz: 2015. gada 28. jūnijs

Izsakies arī Tu