Padomi, ja vēlies iesniegt rakstu blogam!

Kopš 2014. gada sākuma man tiek jau reizi dienā iesūtīti raksti, kurus es “varētu publicēt” savā blogā rolandinsh.lv un kuri “varētu būt noderīgi” maniem lasītājiem. Lai arī angļu valodas blogā to daru jau vairākus gadus, tomēr latviešu valodas blogā ir citādāk. Galvenais iemesls – neatbilstošs saturs. Otrs – raksts nav kvalitatīvs.

Šodien uzrakstīju kārtējo atteikumu kādam potenciālajam viesautoram. Zemāk iemesli arī citiem, kuri vēlēsies to darīt.

Viesautori

Daži noteikumi, lai rakstu publicētu:

1. Rakstam ir jābūt atbilstoši tematam, par kuru tiek rakstīts blogā.

Personīgajiem blogiem, protams, ir izņēmums, jo tur raksta par visu, sākot no ko ēdu vakariņā, kur izklaidējos, līdz politisko uzskatu paušanai. Un tomēr, ja raksti noteiktas nozares bloga autoram, pārliecinies, ka tavs raksts atbilsts saturam. velti laiku, lai iepazītos ar blogu, atrodi kādu aizķeres punktu – kāds raksts par ko autors (vai autori) ir rakstījis. Temats kurā ir kāda aktualitāte, ka sasaistās ar Tavu vētījumu maniem lasītājiem.

2. Pārbaudi faktus un atsauces

Lai arī daļai blogu autoru šis nebūs tik svarīgi, man ir. Ja iesniegtajā rakstā ir minēti skaitļi vai datumi, lūgums veidot atsauces uz  uzticamiem resursiem. Latvijā ar atsaucēm grēko. Ļoti! Par lielie ziņu portāli.

“Vairāk kā 300 000 lietotāju jau ir atzinīgi novērtējuši šo [pakalpojumi/preci/iespēju/…/] (…)” – Kurš to teicis?

Man patīk informācija. Pēdējo mēnešu notikumi Krievijā un Ukrainā ir pateicīgi, lai ne tikai izvērtētu resursu ticamību, bet arī nostādnes un principus. Es ļoti bieži pirms pieņemt lēmumu, pārbaudu faktus pie vairākiem resursiem. Ja ir pārāk daudz vienveidīga informācija – pozitīva vai negatīva, veicu papildus izpēti, kas ir šo viedokļu paudēji.

3. Unikāls un kvalitatīvs saturs

No augstāk minētā vajadzētu jau izsecināt, ka arī saturam attiecīgi jābūt unikālam. Atšķirībā no vortāliem un portāliem, kuros vēl pieļaujamas preses relīžu publicēšanas, blogos tas neies cauri – vismaz manējos. Nevēlos publicēt to, ko vēl 10 cilvēki iekopēs savās interneta dienasgrāmatās. Tas attiecas ne tikai uz tekstu, bet arī attēliem. Ar video pieļaujamas atkāpes, saprotamu iemeslu dēļ katram blogam jau neveidos jaunu “reklāmas rullīti”. Unikālā satura dēļ tikai blogi ir interesanti ne tikai to autoriem, bet arī lasītājiem, jo dod citu skatījumu. Tas var būt pieņemams vai arī nē, bet tas ir citādāks, ja ne savādāks.

Saviem viesautoriem angļu blogā pieprasu, lai raksta garums būtu vismaz 500 vārdi, tas gan nenozīmē, ka nepieciešams liet ūdeni, lai tikai sanāktu tie 500 vārdu. Tomēr iesūtīt rakstu, kurā ir tikai viena rindkopa par pašu produktu ir nepieņemami. Reklāmraksti lai paliek citiem. Es vēlos vairāk – kādēļ tas būtu noderīgs manam lasītājam, kā tas viņiem palīdzēs. Kādēļ tas būtu vajadzīgs man kā bloga autoram? Vai es šo rakstu varēšu izmantot arī citur kā atsauci?

Zinu, ka vārdu “kvalitatīvs” var dažādi interpretēt. Un šīs ir jaunās nostādnes šim “jaunajam” blogam.

Vai bija noderīgi? Ir kas piebilstams vai papildināms?


pārskatīts pilnībā, daļēji vai nemaz: 2014. gada 16. marts

Izsakies arī Tu