Pieejams 24/7! Jeb neļauj klientam tevi modināt, kad guli.

Kad sāku strādāt kā mājas lapu izstrādātājs, tad gadījās vēlie zvani no klientiem, kuri bija domājuši, ka “visi” individuālie mājas lapu izstrādātāji (web development freelancers) strādā pa naktīm, kavē termiņus un vispār nav sakontaktējami “parastajiem” cilvēkiem ierastajā laikā. Vai arī bija izbrīnīti, ka ir iespēja satikties dienas laikā, jo vai tad man nav jāstrādā “kādā birojā”. Ļoti ceru (cerēju), ka šo gadu laikā šie mīti vai stereotipi par mājas lapu izstrādātājiem ir kliedēti.

Tad lūk daži ieteikumi tiem kuri sāk strādāt individuāli.

Nosaki savu darba laiku

Šis punkts ir svarīgs gadījumos, ja tavs darbs var tikt darīt jebkurā laikā, piemēram, mājas lapu izstrāde, šūšana, pērļošana, vizuālie darbi. Tas nekas, ka strādā ārpus šī darba laika, tomēr dod padomu savam klientam, kad būtu piemērotākais laiks Tev zvanīt.

Piemērs no dzīves: Pieņemot, ka ir mazi bērni, kuri vakaros ir jāliek gulēt, iedomājamies situāciju – tikko esi veiksmīgi nolicis mazo gulēt un ir tikai 5 sekundes līdz iemigšanai, kad atskan mobilā telefona zvans no klienta par pēdējo skici… šajā brīdī Tu nožēlo, ka

  • neizslēdzi to nolāpīto telefonu,
  • būs jāskaidrojas ar otru pusīti par zvaniem, kad bērns iet gulēt.

Atsevišķus “vēlos zvanus” vienmēr var pirms tam izrunāt, vienojoties par laiku. Tāpat ir jādod skaidra izpratne par to, kas ir steidzams zvans. Tādējādi aiztaupot nepiemērotus zvanus arī randiņu laikā, kādā romantiskā brīdī vai sarunas laikā ar citu klientu.

Cita laika zona, cits grafiks

Mūsdienu pasaulē, klienti neatrodas tikai Tavā laika zonā, pateicoties internetam, tagad Tavs klients var mosties tad kad Tu ej gulēt un otrādi. Mana pieredze ar ASV, Indiju un Austrāliju tomēr pierāda, ka ir iespējams arī šajos gadījumos atrast kopīgu laiku, kad abi esat nomodā. Līdz šim nav bijis gadījums, kad nevarētu vienoties par kopīgu laiku.

Piemēram savā mājas lapā, kas domāta ārzemju klientiem (Simple Media Code kontakti) ir skaidri noteikts laiks, kurā esmu sasniedzams.


pārskatīts pilnībā, daļēji vai nemaz: 2011. gada 14. februāris

Jau 4 atsauksmes par Pieejams 24/7! Jeb neļauj klientam tevi modināt, kad guli.

krabis

#3999

[rolandinsh.lv: e-pasts mainīts, jo izskatījās pēc SPAM]

1. Paņem priekšapmaksas karti
2. Pabrīdini klientu, kad esi sazvanāms
3. Pēc darba laika izslēdz darba telefonu

Viss.

Rolands Umbrovskis

#4000

un ar tādu es pat neriskētu sadarboties. Tā arī rodas sliktais iespaids par (individuālajiem) mājas lapu izstrādātājiem

krabis

#4001

[rolandinsh.lv: e-pasts labots]

Labi, tur ir jāskatās atkarībā kādā stadijā projekts ir, ja zini, ka zvanam naktī var būt labs iemesls, var būt arī nevajag mobilo slēgt ārā. Man vienkārši ir slikta pieredze, kad darīju vienu darbiņu interneta veikalam (nestrādāju patstāvīgi). Zvanīja un prasīja programmu audio editēšanai un ko tik nē nesaistītu ar manu adrbu. Pēc tā atgadījuma es uzreiz nospriedu, ka darba telefons ir darba telefons un privātais ir privātais.

Rolands Umbrovskis

#4002

parasti jau pietiek ja vineu reizi pasaka. Nākamajā reizē jau paskaidro un trešo parasti nezvana nelaikā :)

Arī ir bijuši līdzīgi gadījumi, bet paskaidrojot, ka “darba uzdevums” ir/bija tāds un tāds un ka jautātais ir ārpus darba. Vajag tikai pieminēt kā šāda veida konsultācijas ir par papildus samaksu, kas tiks pieliktas pie galīgā rēķina vai ir par tādu un tādu tarifu.

Tādā veidā Tu cilvēkam neesi atteicis (kategoriski) un vienlaicīgi brīdinājis par papildus izdevumiem. Un nevienam negribās maksāt vairāk :)

Izsakies arī Tu