Cīņa ar nemaksātājiem: vēstule par laikā nesamaksātu rēķinu.

Šad un tad arī tādas atgādinājuma vēstules jānosūta manu pakalpojumu saņēmējiem.

Laikā neapmaksāts rēķins

Brīdī, kad klientu kopējā parādu summa sastādīja jau pienācīgu četru ciparu skaitli, kas man kā pašnodarbinātajam jau tuvojas kritiskajai robežai un pat iet tai pāri, bija laiks, kad jāizsūta brīdinājuma vēstules par laikā neapmaksātiem rēķiniem.

Lai arī biju izstrādājis diezgan detalizētu plānu tālākajai komunikācijai, gadījumā, ja kāds atsakās maksāt vai nav maksātspējīgs, to tā arī nav bijis vajadzības realizēt. Pagaidām. Lai gan ir viens potenciāls gadījums, kurš varētu tikt arī publicēts, lai atklātu nedaudz Latvijas IT kompāniju netīro trauku virtuvi.

Ekonomisko noziegumu apkarošanas pārvaldes darbinieka ieteikums palīdzēja

Tā vai citādi palasot likumdošanu un uzklausot Ekonomisko noziegumu apkarošanas pārvaldes darbinieku, izveidoju dažu e-pastu veidnes. Lai arī vienā gadījumā bija tā, ka negribējās vairs ķēpāties ar ar “netīriem” biznesmeņiem un atlaidu parādu ~100Ls, kas uz kopējā fona ir stipri maza summa, lai ķēpātos, toties atstājot atvērtas durvis tālākajiem līgumsodiem, ja tiks pārkāpta kopējā vienošanās.

Izrādās es kā pašnodarbinātais pie noteiktiem nosacījumiem, drīkstu arī iesniegt prasību Latvijas Republikas tiesā arī civilā kārtā pret attiecīgās kompānijas darbinieku (privātpersonu) un/vai kompāniju (juridisko personu) kopumā. Tā vai citādi abos gadījumos, cik noskaidroju, man būtu labvēlīgs iznākums, ņemot vērā noteiktu nosacījumus. Bet tā kā mans mērķis nav sabojāt attiecības pat ar nemaksājošu klientu, nosūtot vēstules, tuvāko 3 nedēļu laikā tika apmaksāti vairāk kā 70% parāda, bet vēl nākamo divu nedēļu laikā (jo pa vidu bija Jāņi) vēl 20%, kopumā atgūstot vairāk kā 90% no kopējās parāda summa. Un uz doto brīdi ir tikai viens parādnieks (kurš, es ticu, izlasīs šo rakstu) ar ***Ls lielu summu, kas ir nieks, bet ne laižams garām.

Tā vai citādi, pēdējo 10 gadu laikā ar parādniekiem un negodīgas komercprakses piekopējiem esmu iemācījies cīnīties gan ar juridiskām personām, gan privātpersonām .

Neiet parunāties aiz stūra

Daudzi ieteica “iet parunāties aiz stūra” vai “tumšās ielas negadījuma” metodes, kas man nav pieņemams. Un pie manis nāca parunāties “off the record”. Ir likums un likuma pārkāpumi, tai skaitā draudēšana vai fiziska izrēķināšanās, pat ja tev ir nodarīts pāri.

Tā vai citādi, viss ir beidzies veiksmīgi, jo kā jau teicu, tad mans mērķis nebija ar kādu sanaidoties vai pieprasīt. Vēlējos tikai noskaidrot kādēļ nav apmaksāti rēķini. Un izrādās, 50% gadījumos, par tiem vienkārši bija aizmirsts, bet citos uz maksāšanas brīdi nebija naudas. Toties, kad izveidoju savu klientu apkapošanas sistēmu, viss kļuva skaidrs.

Un kā mani lasītāji cīnās vai cīnītos ar nemaksātājiem – klientiem, darba devējiem vai pat draugiem un radiniekiem?

——

PS Tikai tad kad cilvēkam iet labi, mazāk pamana nesakritības. Nesakritības atklāju nevis trūkstošu naudas līdzekļu spiests, bet optimizējot darbu ;)


pārskatīts pilnībā, daļēji vai nemaz: 2014. gada 29. maijs

Ir 1. komentārs par Cīņa ar nemaksātājiem: vēstule par laikā nesamaksātu rēķinu.

Aldis

#21407

Lai vai kā… jap… klientu apkalpošana, 80% gadījumu ir vinējusi… ;) It īpaši šajā gadījumā, ka tieši tajā brīdī nevar nomaksāt rēķinu – cilvēks jau nav zudis, vnk. – tajā brīdī maina darbu, ir slims, utt.. :)

Izsakies arī Tu